י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האיסור להעליב שוטר יבוטל?

"בדיון על חיים מזרחי - נעלמת": המפכ"ל הגיע לכנסת ועומת עם הח"כים

מפכ"ל המשטרה הגיע היום לדיון בועדת הכנסת ולהציג התנגדות לחוק המבטל את האיסור על העלבת עובד ציבור בטענה כי הוא מגן על השוטרים, החוק זוכה לתמיכת הממשלה והאופוזיציה | ח"כ מקלב למפכ"ל: לא ייתכן שכל היתקלות תגמר במעצר, מדוע לא הופעת גם בדיונים אחרים 

"בדיון על חיים מזרחי - נעלמת": המפכ"ל הגיע לכנסת ועומת עם הח"כים
רנ"צ יעקב שבתאי צילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע היום לכנסת לדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט שמתקיים סביב הצעת החוק של חברת הכנסת גבי לסקי, חברת הכנסת ממרצ, המציעה לבטל את האיסור בחוק להעליב עובד ציבור.

ההצעה זכתה לתמיכת הממשלה ולגיבוי גם מחברי הכנסת מהאופוזיציה. המפכ"ל הציג לחברי הוועדה קריאות נאצה שספגו שוטרים, הטרדות וגידופים במהלך תפקידיהם בשטח.

חבר הכנסת אורי מקלב פנה למפכ"ל ותקף: "אנו מעריכים מאוד את עבודת המשטרה, בכל הזדמנות אנחנו מעלים את זה. אך יש גם ביקורת כי אנחנו חושבים שאתם רוצים לתקן אך לא תמיד יש אוזן קשבת ביקורת על המשטרה". מקלב פנה למפכ"ל ואמר: "לא ראינו אתכם בדיונים על אזרחים שנפגעו, חיים מזרחי נפגע על ידי שוטרים והמשטרה לא התנצלה. עשינו דיון על משפחת כדורי שנעצרו כמו אחרוני הפושעים, אתם עשיתם את זה".

"כאשר מדברים על שיימינג אז יש לזכור שגם אזרחים נעלבים. לצערנו כל סירוב הזדהות על אי חבישת מסכה זה מעצר. מפגש שוטר אזרח תמיד נגמר לא טוב. תמיד זה הפרעה לשוטר במילוי תפקידו". מקלב המשיך ותקף, "אתם עושים שימוש שלא כדין בסעיף הזה. תמיד מפגש שוטר אזרח נגמר באי שמירת הזכויות של האזרחים. תמיד השוטר הוא בעליונות על האזרח. תגישו תביעות כנגד אזרחים פורעי חוק אבל לא בזילות שכזו בסעיף הזה".

מפכ"ל המשטרה תקיפת שוטרים חיים מזרחי אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד