ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"תפקודו ראוי לשבח"

תיעוד: שוטר יס"מ מנהל מרדף ולוכד את הגנב

החשוד במעשה נעצר בתום מרדף ע"י שוטר יס"מ ירושלים שלא היה בתפקיד. בהמשך התברר כי החשוד שגנב את הקטנוע, ביצע עבירות תעבורה חמורות, תקף את השוטר בעת מעצרו וגם נהג ללא רישיון. ממ"ז ירושלים החליט להעניק לשוטר תעודת הוקרה וציין: תפקודו של רמי ראוי לשבח ומבטא את מימוש הערכים של אכפתיות, מעורבות, יוזמה וחתירה למגע- בהם ניחנים מפקדי ושוטרי המחוז"

תיעוד: שוטר יס"מ מנהל מרדף ולוכד את הגנב
המרדף שניהל שוטר היס"מ צילום: דוברות המשטרה

אתמול (שלישי) בצהריים, התקבל במשטרה דיווח למוקד 100 של המשטרה על גניבת קטנוע מראשל"צ. זמן קצר לאחר מכן, שוטר מיחידת האופנועים של יס"מ מחוז ירושלים שנסע בכביש 1 שלא במהלך משמרת, שמע במכשיר הקשר אודות קטנוע שנגנב במרכז הארץ ועושה דרכו לכיוון ירושלים.

בחלוף מספר דקות בסמוך למנהרת הארזים שבכניסה לעיר, הבחין השוטר בקטנוע העונה לתיאור. החשוד על הקטנוע הגנוב החל להימלט מפניו, תוך שהאיץ את מהירות נסיעתו וביצע מגוון עבירות תנועה, והשוטר נסע בעקבותיו בניסיון להביא למעצרו.

במהלך מנוסתו של החשוד במחלף רמת שלמה, ניסה החשוד לעלות בנסיעה מהירה על המדרכה בכדי להמשיך בהימלטות, ובשלב זה נפל הקטנוע והחשוד נפל ממנו והחל להימלט רגלית.

לאחר מרדף רגלי קצר אחריו תוך קריאות של השוטר לעברו לעצור, השוטר תפס את החשוד שהתנגד למעצרו ותקף את השוטר שניסה להשתלט עליו. השוטר בסיוע אזרחים שחלפו במקום, השלים את ההשתלטות על החשוד וכבילתו באזיקים. בתוך דקות, הגיעו למקום כוחות משטרה נוספים והחשוד (25, כפר עקב) שנעצר הועבר לחקירה בתחנת הראל של מחוז ירושלים בחשד לגניבת רכב, תקיפת שוטר במטרה להכשילו, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ונהיגה ללא רישיון.

היום הוארך מעצרו של החשוד בבימ"ש עד לתאריך 19.6.2022 ובכוונת המשטרה לפעול למיצוי הדין עמו.

השוטר רמי, מפקד צוות אופנועים ביס"מ ירושלים שאיתר את הקטנוע הגנוב ועצר את החשוד בגניבה אמר: "נסעתי לכיוון ירושלים שלא במשמרת עם האופנוע המשטרתי, ואז שמעתי ברשת הקשר דיווח על הקטנוע הגנוב. זה הרגל שלי ושל שוטרים נוספים מהיחידה להאזין לקשר גם במהלך נסיעות מנהלתיות, בכדי להתערב באירועים חריגים במידת הצורך. בתוך זמן קצר הבחנתי בקטנוע ובחשוד שהחל בנהיגה פרועה לנסות להימלט ממני. למרות ניסיונותיו לברוח על הקטנוע ובהמשך רגלית, הצלחתי בתום מרדף והתנגדותו למעצר להשלים את המשימה בסיוע מספר אזרחים טובים, לכבול אותו באזיקים ולסכל את הגניבה. אנחנו שוטרים 24/7 במשמרת ושלא במשמרת, וכשמזדמן לי אירוע כזה שלא במהלך המשמרת תחושת הסיפוק גדולה אף יותר".

בעקבות האירוע, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן החליט להעניק לרמי תעודת הוקרה. ניצב תורג׳מן שיבח את תפקודו של השוטר וציין: "תפקודו של רמי ראוי לשבח ומבטא את היתרון היחסי של צוותי האופנועים ביס"מ ירושלים ואת מימוש הערכים של אכפתיות, מעורבות, יוזמה וחתירה למגע- בהם ניחנים מפקדי ושוטרי המחוז. מעבר לאתגרים שלפתחנו בתחום הביטחון ושמירת הסדר, אנחנו שמים דגש רב ומשקיעים משאבים רבים בסיכול וטיפול נחוש בעבריינים ובפשיעה על כל גווניה, ובפרט בעבירות הרכוש החמורות- הפוגעות ברכושו, בכיסו ותחושת בטחונו של האזרח".

ירושלים מרדף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד