כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הותיר 15 יתומים

"זכה להעמיד תלמידים הרבה": הלם מפטירת ראש הישיבה

הלך לעולמו הגאון רבי יצחק יעקב אבלסון אשר היה ממרביצי התורה בירושלים • בפטירתו הוא השאיר אחריו חמישה עשר יתומים ובהם תאומים שעתידים להינשא בחודש הקרוב • עוד לפני מסע ההלוויה אנו חייבים לעמוד שם לצידם, שחלילה לא יקרסו

"זכה להעמיד תלמידים הרבה": הלם מפטירת ראש הישיבה
הגאון רבי יצחק יעקב אבלסון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה ונוראה התרחשה בשעה האחרונה ברחוב הרב סורוצקין בירושלים כאשר הגאון הנודע רבי יצחק יעקב אבלסון זצ"ל אשר שימש כרבה של קהילת יוצאי דרום אמריקה וראש ישיבת "נר חיים" הסתלק לבית עולמו לאחר שנות יסורים קשים ומרים.

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

המנוח היה בשיא פריחתו, כזה שעוד היה יכול להמשיך במלאכת הקודש לעוד שנים רבות. במסגרת תפקידו הוא אף שימש כראש מוסדות "איילת השחר" וזכה להעמיד תלמידים הרבה. אלא, שלמרבה הצער הוא חלה במחלה הקשה ומאז מצבו הלך והידרדר.

במשך תקופה ארוכה הוא הלך ונחלש אך מעולם הוא לא התייאש, הוא נלחם כמו אריה והמשיך בשגרת יומו בהעמדת תלמידים ובהפצת תורה ויראה. ילדיו הרבים, חמישה עשר במספר עמדו סביבו כל העת, מתחזקים ומחזקים, מתחננים בפני בורא העולמים שלא ייקח מהם את אבא האהוב, אבא שכל החיים עומד שם לצידם.

אלא שבמהלך השעה האחרונה נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה כשהוא מותיר אחריו את רעייתו האלמנה שתחי' ושורה של יתומים מוכים ושבורים, דומעים ורצוצים.

הטרגדיה הזו היא טרגדיה קשה במיוחד וזאת לאור העובדה שבעוד כחודש שני ילדיו התאומים שכעת התייתמו עתידים להינשא בשעה טובה ומוצלחת. כעת מי ידאג להם? כעת מי יהיה זה שידאג לממן את החתונה, לממן שכר דירה ולדאוג לכל הוצאות הנישואין הרבות?

כעת הם נותרו ממש לבד, ללא משען ומשענת, ללא אבא תומך ואוהב, ללא אבא שידאג לחתונה שלהם. הסיפור הזה הוא נורא ואיום, סיפור שלא נוכל להתעלם ממנו. שני יתומים שעתידים להינשא בעוד כחודש שנותרו כעת ממש לבד, אנו חייבים להיות שם בשבילם, כעת, עוד לפני מסע ההלוויה זה הזמן שלנו לסייע, לנסות לעזור להם במעט.

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד