ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חנוך לנער

האם גילתה כי בנה מכחיש שואה וזרקה אותו מהבית

אחד מ -31 חברי החזית הפטריוטית הקיצונית שנעצרו באיידהו ארה"ב בסוף השבוע, סולק מבית אימו בגלל שסירב להוקיע את הקבוצה הלאומנית הלבנה, וכי היא גילתה כי בנה מכחיש שואה. "אתה יכולה לבחור בין ארגון 'הפטריוט פרונט' למשפחתך"

האם גילתה כי בנה מכחיש שואה וזרקה אותו מהבית
משטרת איידהו: אילוסטרציה צילום: משטרת איידהו

קארן אמסדן, אימו של צעיר מכחיש שואה וימני קיצוני מארה"ב, אמרה כי היא נתנה לבנה בן ה-27 ג'ארד מייקל בויס, אולטימטום לאחר שהופיע על מפתן דלתה בספרינגוויל - יוטה ארה"ב ביום ראשון האחרון, אחרי ששוחרר מהכלא על ידי תורם אנונימי ששחרר אותו בערבות. "אתה יכולה לבחור בין ארגון 'הפטריוט פרונט' למשפחתך", אמרה אמסדן לבנה. "הוא אמר שהוא לא יכול לעזוב את 'פטריוט פרונט'. אז אמרתי לו לארוז את הדברים שלו ולצאת מהבית שלי" סיפרה ל'דיילי ביסט'.

כשראתה בחדשות על 31 מעצרים באיידהו, אמרה אמסדן כי היא מיד הבינה שבנה היה מעורב. היא עברה לחפש בתצלומים של העצורים - ובסופו של דבר מצאה אותו. "יכולתי להגיד ישר שזה הוא", היא אמרה "ניסיתי להתקשר לטלפון שלו וזה פשוט עבר ישר לתא הקולי, ואז מאוחר יותר הצלחתי לגשת לאתר הכלא ולאשר שהוא אחד מהחבר'ה שנעצר. זו הרגשה חולנית".

"הבנתי לראשונה כמה רחוק הוא הלך כשהכחיש את השואה, ואחד הגיבורים האישיים שלי מתקופת השואה היא אנה פרנק. וכשהוא אמר לי את זה, חשבתי שהוא צוחק, איך אתה יכול, פשוט לא ידעתי אפילו מה להגיד", אמרה אימו.

אימו של אמסדן הודתה כי היא מדברת כעת עם התקשורת בניסיון לחבל בקשרים של בנה עם קבוצת הימין הקיצוני מכיוון שכל מאמציה האחרים כשלו.

"אני אשמח לעשות כל שביכולתי כדי להוציא אותו כחבר הקבוצה, כדי שהוא לא יוכל להיות חלק מזה". בויס ו-30 מחבריו נעצרו ביום שבת בחשד שזממו לשבש באלימות אירועים ותהלוכות בעיר.

לפני שנסע לאיידהו, בויס אמר לאימו כי הוא יוצא לקמפינג לסוף השבוע. אמסדן, שהייתה עסוקה בחזרות על הפקת תיאטרון קהילתי מקומי, אמרה ש"לא היה לה מושג" שמשהו לא בסדר עד ש"הבהב בטלפון שלי התראה חדשותית על מעצרי קבוצת השנאה, וראיתי את הסיפור החדשותי הזה עולה שדיווח על 31 חברים מקבוצת עליונות לבנה שנעצרו, ופשוט ידעתי שהוא חלק מזה".

מומחים אומרים כי קבוצות כמו 'פטריוט פרונט' הן ערמומיות במיוחד בכך שהן שואפות להציג את עצמן כלא-אלימות ורק פטריוטיות אמריקאיות. עם זאת, 'פטריוט פרונט' "היא קבוצה ניאו-נאצית", אמר חוקר הקיצוניות ג'ון לואיס ל'דיילי ביסט'. "הם לא רק לאומנים לבנים, הם לא לאומנים מערביים, הם לא פטריוטים. הם ניאו נאצים".

ארה''ב ימני קיצוני נאצים הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד