י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל הסטיגמה

אבעבועות הקוף: ארגון הבריאות ישנה את שם הנגיף

לאחר שמדענים התלוננו על השם 'אבעבועות הקוף', ארגון הבריאות העולמי ישנה את השם. "השימוש בתמונות של חולים אפריקאים כדי לתאר את נגעי האבעבועות בתקשורת העולמית, היא אפליה ויצירת סטיגמה"

אבעבועות הקוף: ארגון הבריאות ישנה את שם הנגיף
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

ארגון הבריאות העולמי ישנה את שמו של נגיף אבעבועות הקוף המתפשט יותר ויותר בעולם, לאחר שקבוצת מדענים טענה כי השם עלול להיות 'סטיגמתי' מדי. "ארגון הבריאות העולמי עובד עם שותפים ומומחים מרחבי העולם על שינוי השם של וירוס אבעבועות הקופים", כך הודיע מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, בתדרוך עיתונאים אמש (שלישי).

"אנחנו נפרסם הודעה עם השם החדש בהקדם האפשרי", ציין. הנושא של שינוי השם 'אבעבועות הקוף' עלה בעקבות מכתב של קבוצה של 30 מדענים בינלאומיים שכתבו בשבוע שעבר כי יש "צורך דחוף להחליף את השם".

"בהתחשב בתקשורת המהירה יותר ויותר לגבי התפרצות הנגיף ותשומת לב אליה, חשוב לשקול מינוח וסיווג מתאימים, לא מפלה וללא סטיגמטיות", נכתב בחלק מהמכתב. "בהקשר של ההתפרצות העולמית הנוכחית, המשך ההתייחסות והמינוח של הנגיף הזה בהיותו אפריקאי אינם רק לא מדויקים אלא גם מפלים וסטיגמטיים. הביטוי הברור ביותר לכך הוא השימוש בתמונות של חולים אפריקאים כדי לתאר את נגעי האבעבועות בתקשורת המרכזית בצפון העולמי".

עוד נאמר, כי "לאחרונה, איגוד העיתונות הזרה באפריקה פרסם הצהרה הקוראת לתקשורת העולמית להפסיק להשתמש בתמונות של אנשים אפריקאים כדי להדגיש את ההתפרצות באירופה".

המדענים מציעים "סיווג חדש של נגיף ה-MPXV שאינו מפלה ואינו סטיגמטי ומתואם עם שיטות עבודה מומלצות במתן שמות של מחלות זיהומיות באופן שממזער השפעות שליליות מיותרות על מדינות, אזורים גיאוגרפיים, כלכלות ואנשים ושלוקח בחשבון את האבולוציה והתפשטות הנגיף".

דובר של ארגון הבריאות העולמי אמר לחדשות 'בלומברג' כי מתן שמות למחלות "צריך להיעשות במטרה למזער את ההשפעה השלילית ולהימנע מלגרום לפגיעה בכל קבוצה תרבותית, חברתית, לאומית, אזורית, מקצועית או אתנית".

ארגון הבריאות העולמי יתייעץ עם מומחים לנגיפים אורטופקסים, הכוללים אבעבועות קופים, לקבלת שמות מתאימים יותר, אמר הדובר.

עד כה יותר מ-1,600 מקרים מאושרים וכמעט 1,500 מקרים חשודים של אבעבועות הקופים דווחו לארגון הבריאות העולמי מ-39 מדינות - כולל שבע מדינות שבהן זוהתה אבעבועות קופים במשך שנים, ו-32 מדינות שנפגעו לאחרונה. השנה דווח על 72 מקרי מוות ממדינות שנפגעו בעבר. אך עד כה לא דווח על מקרי מוות מהמדינות שנפגעו לאחרונה.

אבעבועות הקופים ארגון הבריאות העולמי סטיגמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד