כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הנדסת תודעה

העובדים נאלצים לצפות בהרצאות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני

עובדים חדשים שהתקבלו על ידי חברת הגלידות בן אנד ג'ריס העולמית, נדרשים לצפות בארבע הרצאות וידאו שעוסקות בסכסוך הישראלי-פלסטיני. החברה כזכור החרימה את יהודה ושומרון, ומשנה הבאה לא תותר מכירות גלידות של החברה ביהודה ושומרון

העובדים נאלצים לצפות בהרצאות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת בן אנד ג'ריס שהחרימה את יהודה ושומרון, דורשת מעובדים חדשים לצפות בהרצאות על סכסוך ישראלי-פלסטיני. העובדים חייבים לצפות בארבעה סרטונים. הסרטונים מתייחסים לגזענות בארה"ב ולסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך לדברי עובד שצפה בסרטונים וסיפר על כך ל-Jewish Insider.

אחד מהפעילים הוא עומר שאקיר, שצילם סרטון לתוכנית חברת הגלידה, גורש מישראל ב-2019 עקב תמיכתו בתנועת ה-BDS האנטישמית הקוראת לחרם על ישראל. "אם מסתכלים על ההסלמה האחרונה שהתרחשה במאי 2021, היא התחילה מתוך מאמצים מפלים לאלץ פלסטינים לצאת מבתיהם במזרח ירושלים הכבושה כחלק מהמדיניות הגדולה הזו", אומר שאקיר בסרטון.

"המדיניות משתרעת גם על רצועת עזה", הוא ממשיך. "למרות שממשלת ישראל הסיגה את אוכלוסיית המתנחלים ואת כוחות הקרקע שלה בשנת 2005, ממשלת ישראל ממשיכה להפעיל שליטה על עזה. והמחקר שלנו על המדיניות הישראלית ב-16 השנים האחרונות מראה שהיא ביקשה וגם נקטה במדיניות כתובה של הפרדה בין עזה לגדה המערבית. אכיפתה של מדיניות זו מטרתה במידה רבה למנוע מתושבי עזה לעבור לגדה המערבית כחלק ממדיניות להרחקת האוכלוסייה הפלסטינית הגדולה בעזה - 2 מיליון בני אדם המתגוררים בשטח צפוף".

שאקיר, שגורש מישראל ב-2019, ייעץ בשנה שעברה לדירקטוריון בן אנד ג'ריס, לקראת החלטת חברת הגלידה להפסיק למכור את מוצריה במה שהיא כינתה "השטח הפלסטיני הכבוש". שאקיר לא הגיב לבקשת תגובה מטעם Jewish Insider.

ההחלטה, שהוכרזה ביולי 2021, עוררה שלל תביעות משפטיות, כולל מהיצרן והמפיץ הישראלי של החברה, מדינות רבות, כולל ניו ג'רזי, אילינוי ופלורידה, הפסיקו לעבוד עם החברה. בשבוע שעבר, מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, נתנה לחברת יוניליוור העולמית שבבעלותה חברת בן אנד ג'ריס, אזהרה אחרונה לפני שהמדינה תמכור את מניותיה בחברה בשווי 111 מיליון דולר.

מחברת הגלידות לא נמסרה תגובה.

בן & ג'ריס BDS יוניליוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד