כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הספרן האלקטרוני

הספרייה הראשונה במזרח התיכון שמעסיקה רובוטים

ספריית 'מוחמד בן ראשיד', הספרייה התרבותית החדשה שנחנכה וממוקמת בדובאי, תהיה הראשונה מסוגה באזור ובאזור המזרח התיכון, שתפעיל בינה מלאכותית בפעולותיה, לרבות השאלה והחזרת ספרים. "זה יעזור לחזק את מעמדה של איחוד האמירויות כמרכז תרבות וחדשנות באזור על ידי יצירת סביבה נוחה במדינה הפונה לכל מגזרי הקהילה"

הספרייה הראשונה במזרח התיכון שמעסיקה רובוטים
הספריה עם הרובוטים צילום: סוכנות הידיעות של האמירויות (WAM)

ספריית על של 'מוחמד בן ראשיד' על שם מוחמד בן ראשיד אל-מקטום, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות ושליט דובאי. היא הראשונה במזרח התיכון שתעסיק בינה מלאכותית ורובוטים, כולל למערכת האחסון האוטומטית והשאלת והחזרת ספרים בקומה הראשונה של הספרייה, קומת הספרים היא אחד המדורים הגדולים ביותר שלה.

המקום מכיל למעלה ממיליון כּוֹתָרִים ומשתמש במערכת חכמה ראשונה מסוגה באזור המזרח התיכו, עם בינה מלאכותית כדי לשלוח פקודות לרובוטים כדי לאתר ספרים ולמסור אותם לקוראים בכל מקום שהם נמצאים בספריות השונות הפרוסות על פני שבע קומות.

הספרייה, שנחנכה על ידי שייח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן הנשיא, ראש הממשלה והשליט של דובאי, תפתח את שעריה לציבור ביום חמישי הקרוב. "זה יעזור לחזק את מעמדה של איחוד האמירויות כמרכז תרבות וחדשנות באזור על ידי יצירת סביבה נוחה במדינה הפונה לכל מגזרי הקהילה, במיוחד בתי ספר וסטודנטים באוניברסיטאות" נמסר מטעם הספרייה.

סוכנות הידיעות של האמירויות (WAM) מדווחת על מעבדת הדיגיטציה של הספרים, שהיא הפרויקט בקנה מידה גדול שמטרתו לשמר ספרים נדירים. ד"ר מוחמד סאלם אל מזרואה, מנכ"ל ספריית 'מוחמד בן ראשיד', אמר כי הספרייה כוללת תשע ספריות מיוחדות, כולל הספרייה הכללית, ספריית האמירויות, ספריית הצעירים, ספריית הילדים, ספריית האוסף המיוחד, המפות. וספריית אטלס, ספריית מדיה ואומנויות, הספרייה העסקית והספרייה התקופתית.

הוא ציין כי הספרייה היא הראשונה באזור המשתמשת במערכת בינה מלאכותית מקיפה המפחיתה את התלות בצוות אנושי, מייעלת את תהליכי בחירת כּוֹתָרִים, קריאה, השאלה והחזרת ספרים.

הספרייה מכילה ספרים בכריכה רכה וספרים דיגיטליים במגוון נושאים, כולל שפות, גיאוגרפיה, פילוסופיה, בריאות, מתמטיקה, התפתחות עצמית וספרות, הזמינה בערבית ובאנגלית.

איחוד האמירויות ספריה רובוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד