כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הלך הזרזיר אצל העורב

רוסיה: "בלי קשר למדינות אחרות, אנחנו נחליט אם להכיר בטליבאן"

השליח המיוחד של פוטין לאפגניסטן אמר כי יש סיכוי שמדינתו תכיר באופן רשמי בטליבאן. לדבריו מוסקבה תקבל את ההחלטה ללא קשר לאחרים. גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הצהיר כי רוסיה תפעל להכרה דיפלומטית מלאה בממשלת הטליבאן

רוסיה: "בלי קשר למדינות אחרות, אנחנו נחליט אם להכיר בטליבאן"
הטאליבן ברחובות אפגניסטן צילום: צילום מסך

מנהל החטיבה האסייתית במשרד החוץ הרוסי, והשליח המיוחד של פוטין לאפגניסטן, אמר כי מוסקבה תחליט אם להכיר בטליבאן, ללא קשר לדעה של ארצות הברית או מדינות אחרות. "יש סיכוי להכיר בטליבאן, והתנאים תוארו על ידי הנשיא פוטין ושר החוץ לברוב", אמר קבולוב לטלוויזיה הרוסית.

"ממשלה אתנית מכילה צריכה להיות הצעד הראשון בכיוון הזה", הוסיף. אנחנו לא מסתירים זאת ומספרים על כך במפורש לשותפים האפגניים שלנו. "ברגע שזה יקרה, יהיה מקום לדיון רציני". השליח המיוחד של פוטין ציין כי לטליבאן קשה להחליט אם להקים ממשלה כזו כרגע, אך "יש לנהל משא ומתן על המחסום הפסיכולוגי הזה".

קבולוב המשיך: "הם צריכים להסכים לזה כדי לשמור על השלטון. אנחנו אומרים את זה בצורה מאוד ברורה". מוקדם יותר, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הצהיר כי רוסיה תפעל להכרה דיפלומטית מלאה בממשלת הטליבאן אם תקים ממשלה מכילה באמת באפגניסטן. לברוב הדגיש שממשלת הטליבאן צריכה להיות מכילה, לא רק מבחינה אתנית, אלא גם פוליטית, ואמר כי אוזבקים וטג'יקים נמצאים כעת בממשלת הטליבאן.

טאליבן רוסיה אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד