י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נענש על ידי התומכים

דרום קרוליינה הדיחה הרפובליקני שהצביע בעד הדחת טראמפ

חבר קונגרס רפובליקני איבד את תמיכת המצביעים לאחר שהצביע בעד הדחת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. טום רייס, חבר קונגרס מכהן בדרום קרוליינה חמש קדנציות, הפסיד בבחירות מקדימות על ידי המתמודד הנתמך על ידי טראמפ ראסל פריי. "ידעתי שאשלם מחיר, אבל החלטתי ללכת עם האמת שלי"

דרום קרוליינה הדיחה הרפובליקני שהצביע בעד הדחת טראמפ
חבר הקונגרס טום רייס צילום: צילום מסך

הצבעות למושבים לקונגרס נערכו אמש (שלישי) במיין, נבאדה, צפון דקוטה, דרום קרוליינה וטקסס. טום רייס מדרום קרוליינה היה תומך של טראמפ עד למהומות הקפיטול בארה"ב ב-6 בינואר 2021, אז הפך לאחד מ-10 רפובליקנים שעמדו לצד הדמוקרטים, ימים לאחר מכן תמך כדי להדיח את הנשיא היוצא על הסתה למרד.

טראמפ זוכה מהאשמה הפוליטית בסנאט. חקירת קונגרס בראשות הדמוקרטים מקיימת כעת דיונים פומביים על מהומות הקפיטול, המאשימות את הנשיא לשעבר בתכנון ניסיון הפיכה.

רייס הודה כי הצבעת ההדחה שלו עלולה לסיים את הקריירה הפוליטית שלו, אבל טען שהוא "הולך עם האמת שלי". הוא הפסיד ביום שלישי בערב ביותר מ-25 נקודות. עשרת הרפובליקנים שהצביעו בעד הדחת טראמפ התמודדו עם תוצאות שונות.

ליז צ'ייני ואדם קינזינגר הפכו למבקרים קולניים של טראמפ וכיום יושבים בוועדת בית הנבחרים האמריקאית שחוקרת את מהומות הקפיטול. קינזינגר הוא בין אלה שאינם מתמודדים לבחירה מחדש. אחרים נלחמים על חייהם הפוליטיים.

ננסי מייס מדרום קרוליינה לא הצביעה כדי להדיח את טראמפ, אבל היא ספגה מטראמפ ביקורת על כך שגינתה אותו על מהומות הקפיטול, והצביעה לאשר את זכייתו של הנשיא ג'ו ביידן בבחירות לבית הלבן ב-2020.

טראמפ תמך ביריבתה, מחוקקת המדינה לשעבר קייטי ארינגטון. אבל מייס עברה בקלות את רף 50% ההצבעה הדרוש כדי להימנע מבחירות חוזרות. טראמפ, שמלאו לו 76 ביום שלישי, ביקש מהתומכים לתת לו שתי מתנות יום הולדת על ידי ניצחון על רייס וגברת מייס. אנליסטים פוליטיים מצפים שהזוכים בפריימריז הרפובליקאים בדרום קרוליינה האדומה ינצחו בבחירות מול המתמודדים הדמוקרטיים שלהם בבחירות האמצע של נובמבר.

חברי קונגרס דונלד טראמפ מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד