כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"היענות גבוהה מהמגזר"

חתן חידון איכות הסביבה: תלמיד ת"ת מתל אביב

חתן חידון איכות הסביבה לתלמודי תורה השנתי של איגודן הוא בונים שטיינדר מתלמוד תורה שמח תורה, תל אביב. גל שרעבי-דמאיו, יו"ר איגודן: "היום יצרנו זיכרונות וחוויות שייקחו איתם הביתה מאות תלמודי תורה לשנים הבאות". מיכאל כהן ארזי, רכז התוכנית למגזר החרדי באיגודן: "ישנה היענות גבוהה מהמגזר החרדי ללמוד על הגנת הסביבה ולפעול למענה"

חתן חידון איכות הסביבה: תלמיד ת"ת מתל אביב
חתן חידון איכות הסביבה צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (רביעי) נערך חידון איכות הסביבה השנתי של איגודן בהיכל התרבות פתח תקווה בהנחיית הרב חנן לדרמן. בחידון השתתפו מאות תלמידי תורה מבת ים, פתח תקווה, תל אביב ובני ברק.

באמצעות טכנולוגיה מתקדמת כלל באי החידון השתתפו וענו לעשרות שאלות שעסקו באיכות הסביבה וקיימות ברמות קושי שונות. המתמודד שצבר את מספר הנקודות הגבוה ביותר זכה באופניים.

כאמור, החידון היווה אירוע הסיום של תכנית העשרה חינוכית ייחודית, הפועלת בעשרות בתי ספר מהמגזר החרדי המצליחה לחולל שינוי משמעותי ולצמצם בצורה ניכרת את האויב מספר אחד על מערכות הביוב בערים הגדולות: המגבונים שנזרקים לאסלה.

התוכנית מותאמת לקהל שומר מצוות ומחברת בין מצוות התורה לחשיבות השמירה על הבריאה ועל משאבי הטבע.

התוכנית החינוכית, שיזם תאגיד התשתיות הבינעירוני איגודן, פועלת לאורך כל שנת הלימודים בכיתות ד׳ במספר תלמודי תורה ובתי ספר בגוש דן בערים פתח תקווה, בני ברק, תל אביב רמת גן, בת ים, חולון וראשון לציון.

התוכנית החינוכית נבנתה ומועברת על ידי איגודן, אגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה, ופועלת מידי שבועיים במהלך שיעורי מוסר לאורך שנת הלימודים.

על איגודן

איגודן הוקם ב־1955 על ידי שבע הערים המרכזיות של גוש דן: תל אביב-יפו, חולון, רמת גן, בת ים, פתח תקווה, בני ברק וגבעתיים שהן הערים המייסדות של האיגוד.

בהמשך, הצטרפו לתאגיד 17 רשויות נוספות. מידי יום נשלחים לביוב באזור גוש דן בלבד כ-40 טון מגבונים. כמו-כן, כ-370 אלף קוב מים נקלטים בכל יום על ידי איגודן הנהפכים בתהליך ביולוגי טבעי לחומר דשן והשקיה לתושבי הדרום.

גל שרעבי דמאיו, יו"ר איגודן: "איגודן נותן שירות לכשליש מאוכלוסיית מדינת ישראל. החברה הישראלית מורכבת ממגוון רחב של אנשים, תרבויות ואמונות. מאז ומתמיד אנו בקשר פורה ורציף עם מחנכי המגזר החרדי על-מנת לחבר ללמד וללמוד מתלמידי התורה אודות הנושא החשוב של השנים האחרונות שמירה על כדור הארץ".

מיכאל כהן ארזי, רכז התוכנית למגזר החרדי באיגודן מספר: "אנו עובדים בעיקר עם בנים ובנות בכיתה ד'. יש לנו מדריכים מיומנים ומוכשרים שנכנסים בשעות שיעור מוסר בכדי ללמד את הילדים כיצד לחסוך במים ולשמור על איכות הסביבה. הפעילות כולה בהתנדבות של איגודן וללא עלות למוסדות החינוכיים או להורים. בסוף השנה אנו מקיימים חידון שנתי שבו מגיעים כלל התלמידים מעשרות בתי הספר על מנת להיבחן בצורה תחרותית וחביבה על מה שהם למדו במהלך השנה".

איכות הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד