ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משפט נתניהו

התביעה שבה לחקור את עד המדינה: "עומד על כך שפגישת ההנחיה התקיימה"

עד המדינה שלמה פילבר סיים אתמול את חקירתו הנגדית והבוקר נחקר שוב ע"י התביעה. הפרקליטה יהודית תירוש ניסתה לטעון, כי הפגישה בין פילבר לנתניהו מה שמכונה 'פגישת ההנחיה' התרחשה למרות הוכחת ההגנה כי היא אינה יכולה הייתה להתקיים במועדים שנכתב בתחילה בכתב האישום

התביעה שבה לחקור את עד המדינה: "עומד על כך שפגישת ההנחיה התקיימה"
פילבר במסדרונות בית המשפט צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

התובעת, עו"ד תירוש, חוקרת היום (רביעי) בחקירה נוספת את עד המדינה שלמה פילבר, זאת לאחר שאתמול הסתיימה חקירתו הנגדית, בידי סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. 

אתמול חקר את פילבר סנגורו של בנימין נתניהו, בעז בן צור. בן צור ביקש להוכיח כי "פגישת ההנחיה", שבה לכאורה הורה ראש הממשלה לשעבר לעד להיטיב עם בזק, לא התקיימה לפני שמונה למנכ"ל משרד התקשורת. בן צור מנה שמונה "סימנים" המייחדים את הפגישה לפי עדותו של פילבר, וטען כי לא התקיימו באף מועד בתקופה שבין 22 במאי 2015, התאריך שבו נאמר לו שימונה לתפקיד, ל-7 ביוני, התאריך שבו אישרה הממשלה את המינוי.

ההגנה הראתה בחקירה הנגדית כי לפי איכוני הטלפונים ויומני ראש הממשלה ופילבר, הפגישה לא הייתה יכולה להתרחש בשבוע לאחר מינויו של פילבר, ובעקבות זאת הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום. אתמול בן צור טען כי לפי הסימנים שנתן פילבר לפגישה, ולפי הצלבה של איכוני הטלפון שלו, היומנים והתכתבויות עם גורמים נוספים - הפגישה לא הייתה יכולה להיות גם לפני המינוי, למעט שני תאריכים ה-27 במאי וה-3 ביוני, בהם פילבר היה באזור קריית הממשלה, אך היה בפגישות אחרות.

ההגנה טוענת כי פילבר נפגש עם נתניהו במועד מאוחר יותר, טענה המערערת את התזה של התביעה ביחס להנחיה ולהשפעתה על פילבר. הפרקליטות ביקשה לתקן את הסעיף הנוגע למועד בכתב האישום ולטעון כי הפגישה התקיימה במועד לא ידוע לאחר שנתניהו החליט למנות את פילבר לתפקיד - כלומר, שייתכן כי השניים נפגשו במועד מוקדם יותר. בית המשפט דחה את הבקשה.

תירוש שאלה את פילבר על גרסתו ביחס למועד שבו התקיימה פגישת ההנחיה. "אמרתי לאורך כל הדרך, הזיכרון שיש לי הוא שהפגישה הייתה בשבוע הראשון (לאחר כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת) ולפני שנסעתי לחו"ל, אחרי זה אני זוכר שהלכתי לעשות סדרת פעולות שבדקנו בתאריכים. אני לא חוזר בי מהדברים". בהמשך ביקשה תירוש להציג ראיות לכך שהפגישה לא הייתה יכולה להתקיים לאחר שפילבר נפגש עם אלוביץ' וקמיר כפי שטענה ההגנה. סנגורו של אלוביץ', ז'ק חן, מחה: "אני מתנגד לכל השאלות שנוגעות לפגישת ההנחיה. לא יכול להיות שהתביעה באה ואומרת 'לא הצליח לנו בפעם הראשונה (בחקירה הראשית), ננסה בפעם הנוספת'". השופטים התירו לתירוש להציג את השאלות.

תירוש ציינה כי בעדותו במשטרה ובסבב החקירה הנגדית הראשון אמר פילבר שכלל לא דן עם נתניהו בענייני משרד התקשורת לפני כניסתו לתפקיד, וכי השיחות ביניהם באותה תקופה עסקו ככל הנראה במסע הבחירות של הליכוד, שאותו ניהל. בחקירה הנגדית אתמול אמר פילבר כי לפני המינוי דן עם נתניהו בענייני רשות השידור אך לא על שוק המדיה. לפי תירוש, השניים שוחחו גם על כך. היא הוסיפה כי בעדותו במשטרה לא שלל פילבר לחלוטין את האפשרות שהפגישה התקיימה לפני מינויו או ב-7 ביוני 2015, בעוד שבחקירתו הראשית אמר שהיא התקיימה ב-8 או ב-9 ביוני ובחקירה הנגדית שלל את האפשרויות האחרות. חן התנגד שוב לשאלה, והשופטים קיבלו את ההתנגדות.

משפטו של בנימין נתניהו תיק 4000 שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד