ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לפני ישיבת הממשלה: נתניהו במסע שכנוע לשחרור מחבלים

ישיבת הממשלה נועדה להעניק סמכות נתניהו • ההחלטה על שחרור ערבים-ישראלים נדחתה • נפתלי בנט: "מחבלים צריך להרוג - לא לשחרר" • המשפחות השכולות: "המדינה בוגדת בנו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



לאחר דחייה, הממשלה צפויה לאשר (א') בישיבתה השבועית, הענקת סמכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים ציפי לבני, יצחק אהרונוביץ' ומשה (בוגי) יעלון להורות על שחרור מחבלים, במטרה לאפשר את חידוש המו"מ המדיני.

בכירים בלשכת נתניהו מאשרים, כי קיבל את ההחלטה לשחרר 104 מחבלים, רובם טרוריסטים ומיעוטם אסירים פליליים, אולם הוא לא מקבל, נכון לעכשיו, את הדרישה לכלול בין הטרוריסטים ערבים ישראליים.

שרי התנועה, לבני ופרץ, צפויים להצביע בעד ההחלטה, כך גם שרי יש עתיד. שלושת שרי הבית היהודי הכריזו באופן ברור נגד ההחלטה. יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, הבהיר: "מחבלים צריך להרוג - לא ארים יד בעד שחרור רוצחים".

יו"ר הסיעה, ח"כ איילת שקד, נשאה נאום בהפגנה נגד שחרור מחבלים מול משרד ראש הממשלה, ותקפה את נתניהו: ״ראש הממשלה לא נבחר כדי לקבל החלטות קשות. הוא נבחר כדי לקבל החלטות נכונות. המדינה שכחה למה אנחנו כאן ואיך נשאר כאן.

"זה התחיל מכניעה לטרור בעסקת שליט וממשיך בכניעה לאמריקנים. ובשביל מה? וכשאנחנו מבקשים מהאמריקנים לשחרר את פולארד שלא רצח, כבר שנים, אמריקה אומרת לא. כי אמריקה היא מדינה חזקה שיודעת לעמוד על כבודה ועל האינטרסים שלה. אבל אמריקה דורשת מאיתנו לשחרר רוצחים שרצחו ילדים וחיילים וזקנים ואמהות. ואנחנו טפשים, נכנעים לטרור ונכנעים לאבו מאזן.

״אני מקווה ששרי הממשלה יצביעו נגד ההחלטה. אני קוראת להם מכאן להצביע נגד ההחלטה השפלה הזו״.

זבולון כלפה (הבית היהודי) שהכיר מקרוב חלק מקורבנות הטרור אמר כי, "אחד הערכים המרכזיים שלנו במדינת העם היהודי הוא שדם יהודי אינו הפקר. הרצון לשחרור סיטונאי של רוצחים עם דם על הידיים פועל כבומרנג נגדנו ומכשיר פעולות טרור".

בישראל ביתנו קיבלו השרים חופש הצבעה, וסביר להניח שקולותיהם יתחלקו לשני הכיוונים, אך השר עוזי לנדאו הבהיר שיתנגד להחלטה.

ללמוד מהאמריקאיים

מחלוקת גם בין שרי הליכוד: ישראל כץ, הודיע כי יצביע נגד, ויובל שטייניץ, שהצהיר פומבית שהוא תומך בעמדת ראש הממשלה אמר: "חייבים לעשות ויתורים כדי להתניע את תהליך השלום. ראש הממשלה מנחה את המדיניות ואני תומך בו".

סגן שר החוץ זאב אלקין אמר כי "הייתי בין המעטים שהעז להתנגד לעסקת שליט, כי סברתי ששחרור המוני של מחבלים רק מעודד את הטרור. בנימין נתניהו, ראה בעסקת ג'יבריל אחת מסיבות לפרוץ האינתיפאדה הראשונה והזהיר אותנו מחזרה על הטעות הזו בעתיד. בין נתניהו דאז לבין נתניהו של הבוקר אני עדיין יותר משתכנע מהראשון. ניתן לשאול שאלות קשות ביותר על סולם הערכים של מי שעומד מולנו כאשר המחווה הראשונה לשלום מבחינתו היא שחרור רוצח. זה מלמד לא מעט על כוונת האמתיות של ההנהגה הפלסטינית לגבינו.

"אנחנו מכירים את התפיסה הבלתי מתפשרת גם של האמריקאים וגם של מדינות מערב אחרות הנושא הזה של אי כניעה לטרור ואי שחרור מחבלים אפילו תמורת שבויים. האם מישהו מעלה על הדעת שהיום הייתה עולה דרישה לנשיא ארה"ב לשחרר מאה מחבלים של אל קעידה שהיו מעורבים ברצח חיילים ואזרחים אמריקאים כמחווה של שלום ורצון טוב להרגעת המצב באפגניסטן?"

מחוץ ללשכת ראש הממשלה מפגינה קבוצה גדולה של משפחות שכולות המוחים נגד ההחלטה. "יש תחושת אתה בגידה עצומה מצד המדינה", אמר ל'מעריב' אבי ברומברג, אחיינו של החייל אברהם ברומברג שנרצח בשנת 1981 על ידי מאהר יונס וכרים יונס בעת שעשה את דרכו מבסיסו ברמת הגולן לביתו שבזכרון יעקב.

"נתניהו והשרים נחלשים מול אבו מאזן, והסימן הכי חזק להתקפלות שלהם הוא שמסתמן כי ראש הממשלה יסכים לשחרר גם מחבלים ערבים ישראלים, למרות שלפני כן הוא התחייב לא לעשות זאת. אנחנו מרגישים שהמדינה חלשה ורופסת. רק כדי לשבת למשא לא צריך לשחרר אנשים שרצחו נשים, ילדים וחיילים. אלה רוצחים שלקחו חלקי גופות והביאו לכפרים שלהם כדי להשוויץ. בעסקת שליט שחררו אלפי רוצחים בשביל חייל אחד, אבל אז עוד היה שם חייל חי. עכשיו בשביל שיחות משחררים רוצחים? אלה אנשים שצריכים להירקב בכלא ולא לראות אור יום".
בנימין נתניהו ראש הממשלה שחרור אסירים שלום פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד