ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המועמד המוביל להחליפו

יו"ר מועצת יש"ע: אתפטר אם נתניהו יקים את הממשלה הבאה

בצל הניסיון להקדים את הבחירות כדי להחליפו, יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אמר השבוע כי במידה וראש האופוזיציה נתניהו יצליח להרכיב ממשלה - הוא יפרוש מתפקידו ויתקיימו בחירות למחליפו. הסיבה: לא יוכל לעבוד איתו בעקבות היחסים העכורים | אלחייני מאשר את הפרטים

יו"ר מועצת יש"ע: אתפטר אם נתניהו יקים את הממשלה הבאה
דוד אלחייאני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע שמתנהל בימים האחרונים ניסיון להקדים את סיום כהונתו, מתכוון להתפטר מתפקידו באם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במהלך ישיבת הנהלת מועצת יש"ע, שבה חברים פחות מ-10 ראשי מועצות ביהודה ושומרון, שהתקיימה ביום שני השבוע, עלה הרצון להקדים את הבחירות לתפקיד יושב ראש המועצה, ולמעשה לסיים את תפקידו של אלחייני שלטענתם סרח ותומך בממשלה המכהנת בהיותו תומך של שר המשפטים גדעון סער.

יו"ר מועצת יש"ע, לפי גורם שנכח בפגישה, אמר לנוכחים, כי הוא לא מתכוון להתפטר - אך אם בעקבות המצב הפוליטי, שבו הקואליציה איבדה את הרוב, נתניהו יחזור לתפקיד ראש הממשלה, הוא יסיים את תפקידו.

אלחייני ונתניהו בימים אחרים. צילום: קובי גדעון, לע"מ

הסיבה לכך, הסביר דוד אלחייני באותה ישיבה, היא שהיחסים בינו לבין נתניהו עכורים מאוד מאז עבר לתמוך ב'תקווה חדשה' של גדעון סער, ולכן הוא לא יוכל לעבוד איתו כראש ממשלה ולקדם את הנושאים והאינטרסים בצורה תקינה של מועצת יש"ע.

כזכור, בימים האחרונים ישנו ניסיון של כמה ראשי מועצות להקדים את הבחירות, שמתקיימות כל ארבע שנים, בעקבות העובדה שאלחייני תומך בממשלה בניגוד לעמדת רוב המתיישבים ביהודה ושומרון.

המועמד המוביל להחליפו הוא שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון. נאמן, שמקודם על ידי אותם ראשי מועצות שדוחפים להקדמת הבחירות, היה יועצו הקרוב של שר השיכון זאב אלקין, כיום חבר בכיר ב'תקווה חדשה', אך לפחות בפומבי הוא תוקף ומתנגד לממשלה.

נאמן ואלקין. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אישר את הפרטים.

דוד אלחיאני בנימין נתניהו שלמה נאמן מועצת יש"ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד