כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות האלימות המתמשכת

אולטימטום לממשלה: סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי

בעקבות האלימות הקשה כלפי עובדי ציבור, הציב יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אולטימטום לממשלה לפעול למיגור התופעה, כשבכוונתו להכריז על סכסוך עבודה במידה ולא יינקטו צעדים משמעותיים

אולטימטום לממשלה: סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי
אילוסטרציה צילום: unsplash

נקיטת צעדים משמעותיים או שביתה כללית: על רקע התגברות מקרי האלימות כלפי עובדות ועובדים משרתי ציבור, הודיע היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, כי "אם בעשרת הימים הקרובים לא יינקטו צעדים אקטיביים ואפקטיביים מצד משרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, למיגור תופעת האלימות כלפי משרתי ציבור - אכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי, ומדי שבוע אכניס עוד ועוד סקטורים לשביתות הזדהות, החל מצוותי רפואה, עובדי המגזר הציבורי ועד נהגי התחבורה הציבורית".

"האלימות כלפי עובדות ועובדים המשרתים את הציבור היא תופעה שלמרבה הצער, רק הולכת וגוברת", אמר בר דוד והדגיש: "עובדות ועובדים מותקפים וניצבים מול אוזלת היד של רשויות המדינה ואכיפת החוק. זאת העת לפעול בעוצמה למיגור מוחלט של התופעה. לא נסכים להתרגל למקרים הללו ולדיווחים הללו".  

בתוך כך, הנחה בר-דוד, להעלות שוב את קמפיין ההסברה של ההסתדרות: "אלימות לא עובדת כאן יותר".

הקמפיין עלה בשבועות האחרונים ונועד להגביר את המודעות לתופעת האלימות נגד עובדים ומשרתי ציבור.

בקמפיין משתתפים עובדות ועובדים אמיתיים, אחיות ואחים, מזכירה רפואית, נהג אוטובוס, עובדת סוציאלית, פקח חניה ועובדות הביטוח הלאומי - אשר עוטים על עצמם במהלך עבודתם אפודי מגן ועליהם הכיתוב "כוננות ספיגה זה אצלנו בשגרה".

 

סכסוך עבודה אלימות ההסתדרות תקיפת רופא תקיפת צוות רפואי תקיפת עובד ציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד