ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא מצליחים לתפקד

תם סדר היום במליאה עם עוד נפילה כואבת

האופוזיציה הצליחה להעביר הערב, בקריאה טרומית, ברוב של 47 - 46 את הצעת החוק לביטול הצו המאפשר לשר החקלאות להתיר יבוא מחו"ל של דבש וביצים | זו הנפילה השלישית של הקואליציה להיום

תם סדר היום במליאה עם עוד נפילה כואבת
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד לעמדת הקואליציה, אישרה מליאת הכנסת את ביטול הצו הנוגע להסרת המכסים על יבוא דבש וביצים.

החוק נפל למרות שההצעה הוגשה על ידי חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה שהצליחו להגיע להסכמות בין שר החקלאות לנציגי החקלאים שכאמור במסגרתן הסירו חברי הכנסת מהקואליציה את תמיכתם בביטול הצו. 

למרות זאת, בהצעה לביטול הצו תמכו 47 חברי כנסת מול 46 שהתנגדו והצעת החוק עברה.

בפתח הדיון הסבירו חברי כנסת מהאופוזיציה ומן הקואליציה מדוע הגישו בקשה לבטל את הצו. 

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר: "חקלאות ישראלית כחול לבן, שינוי האקלים, המלחמה באוקראינה, היות ישראל אי מבחינה מדינית, גורם לכך שצריך להתייחס לחקלאות הישראלית באופן שונה. החקלאות הישראלית היא נכס שאפשר להשוות אותו לביטחון, לעצמאות אנרגטית ולחינוך." סיים שוסטר.

ח"כ ינון אזולאי התייחס אף הוא ואמר: "גם אם לפעמים אנחנו צריכים לשלם טיפה יותר יקר, זה לא הזעקה של יוקר המחיה. ההיפך הוא הנכון, לפעמים כשמנסים לפתוח ייבוא, אז תוך כדי שעסקים אחרים ייפלו, יכול להיות שבסופו של דבר, אותם אלה שיצאו לאבטלה ויצטרכו לפצות אותם, אז יוקר המחיה יעלה במקום אחר".

שר החקלאות עודד פורר עלה לסכם את הדיון ועדכן את חברי הכנסת בדבר ההסכמות שהושגו אל מול החקלאים, אשר בעקבותיהם הסירו חברי הכנסת מהקואליציה את התנגדותם:"אנחנו הגענו להסכם היסטורי בענף ההטלה שנוגע לרפורמה ענקית שהובלתי בשנה האחרונה ואני שמח שהגענו להסכמה עם נציגי הענף".

עוד הוסיף כי "נוכח ההסכם ברור להם מה מטרת הצו והיא לתת מענה למחסור. זו לא הייתה מכסה שבאה להציף את השוק ולפגוע בחקלאים. לו היינו מבטלים את המכסה המשמעות היא שאין כלים לממשלה לייבא ביצים בעת מחסור. בהסכם מטבע הדברים כל אחד צריך לוותר וגם אנחנו הבאנו תקציבים משמעותיים מהאוצר לטובת שדרוג הענף, ומצד שני קיבלנו בהסכמה עם הענף גם את היכולת לדאוג שהשוק יהיה פתוח יותר עם יכולת לשמור על יציבות מחירים." סיים פורר.

יצוין כי זו המכה השלישית היום לקואליציה לאחר ששתי הצעות חוק נוספות נפלו בניצחון לאופוזיציה.

 

חקלאות הצעת חוק קואליציה במשבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד