י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המחקר בדק ומצא

הידבקות באומיקרון אינה מספקת חסינות מפני הדבקה מחדש

מחקר חדש מגלה שגרסה של אומיקרון אינה נותנת חסינות מפני הדבקה מחדש, חוקרי מכללת 'אימפריאל' תיארו את זה כ"חמקן" יותר מאשר גרסאות העבר, גרסאות קודמות סיפקו חסינות מסוימת מפני הידבקות חוזרת - אך לא גרסת האומיקרון

בדיקת קורונה: אילוסטרציה
בדיקת קורונה: אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חולי קורונה שנדבקו מגרסת האומיקרון לא יהיו מוגנים מלהידבק שוב, כך על פי מדענים באימפריאל קולג' בלונדון. החוקרים אומרים שאומיקרון וההתפתחות שלו יכולים להסביר מדוע מקרי קורונה נותרו גבוהים מהתכנון בבריטניה.

מחקרים קודמים מצאו שמחלות עבר עם קורונה, סיפקו חסינות מסוימת מפני הידבקות חוזרת, אך המחקר האחרון מצביע על כך שזה לא המקרה עם הגרסה של האומיקרון, כך דיווח 'הטלגרף'.

פרופ' דני אלטמן מהמחלקה לאימונולוגיה ודלקת באימפריאל קולג' אמר: "המסר קצת עגום, האומיקרון והגרסאות שלו מעולות בהתמודדות, אך גרועות בגרימת חסינות, ולכן אנו מקבלים הידבקויות חוזרות ונשנות, לא רק שזה יכול לפרוץ דרך הגנת החיסון, זה משאיר מעט מאוד מסימני ההיכר שהיינו מצפים למערכת החיסון, זה יותר חמקני מגרסאות קודמות ועף מתחת לרדאר, כך שהמערכת החיסונית לא מסוגלת לזכור את זה".

חוקרים ניסו להבין מדוע אנשים נדבקים מחדש באומיקרון, לעתים קרובות זמן קצר לאחר שהחלימו. דגימות דם נאספו מעובדי בריאות בבריטניה שחוסנו שלוש פעמים ועם דפוסי הידבקות זהים, על מנת להבין את חסינות הנוגדנים. המחקר חשף כי בקרב אלה שחוסנו שלוש פעמים, היה חסינות נגד גרסאות מוקדמות יותר כמו אלפא, בטא, גמא והזן המקורי, אך כמעט אף אחת נגד אומיקרון. הסובלים מקורונה שהושפעו לראשונה במהלך הגל הראשון של הנגיף ולאחר מכן שוב עם האומיקרון נמצאו גם כחסרות חסינות כלשהי.

קורונה אומיקרון לונג קוביד Long Covid מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד