י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שילם מחיר כבד

עיתונאי מפקיסטן ביקר בישראל ואיבד את עבודתו

‏משלחת פקיסטנית שביקרה בישראל, עוררה את חמתם של מתנגדי הנורמליזציה עם ישראל במדינה המוסלמית הגדולה באסיה. אחמד קוריישי, עיתונאי שלקח חלק במשלחת - שילם על כך במשרתו. "אני לא יכול לתמוך במישהו שנכנס למסגד אל אקצא ואוגר אבנים ומתחיל לזרוק על משטרה ולמנוע תפילת יהודים"

עיתונאי מפקיסטן ביקר בישראל ואיבד את עבודתו
העיתונאי הפקיסטאני, אחמד קוריישי צילום: צילום מסך

אחמד קוריישי, שמסקר שנים רבות את האיזור, הוא לכאורה עוד סיפור שגרתי על עיתונאי מזרח תיכוני שביקר לאחרונה בישראל. אבל, כשאתה מגיע מפקיסטאן, מדינה שבה נכתב בדרכון בפירוש שאסור לאזרחיה לבקר בישראל, הסיפור הופך להיות מעניין קצת יותר.

ביקורו בישראל של עיתונאי פקיסטאני בשם אחמד קוריישי, במסגרת משלחת של ארגון 'שארכה', הסתיים באכזבה עמוקה. כשאחמד חזר לארצו חיכה לו מכתב פיטורים מהערוץ הממלכתי בו עבד, לצד קמפיין מסית בהובלת רה"מ פקיסטאן לשעבר, עימראן ח'אן.


‎קוריישי הגיע בחודש שעבר, עם פקיסטאנים נוספים, במשלחת של ארגון 'שארכה' המקדם שיתוף פעולה בין ישראל למדינות ערביות ואסלאמיות. אפילו נשיא המדינה הרצוג, פינה מזמנו לפגוש את המשלחת שהגיעה מהמדינה שנחשבת עויינת לישראל. חברי המשלחת עברו בין כל תחנות החובה למי שמבקר בארץ, אבל קוריישי מספר לרועי קייס ועמיחי שטיין ב'כאן חדשות', על מקום אחד שהשאיר חותם עמוק על המשתתפים.

"כשיצאתי מיד ושם אמרתי למדריך אני מבין את ישראל. אני מבין למה הם לא רוצים לאבד את המדינה, הרבה שואלים אותי, אחמד, אתה לא מתבייש בזה, הרי ישראל היא הכובש, ונכון שיש הפרת זכויות אדם, אבל אני לא יכול לתמוך במישהו שנכנס למסגד אל אקצא ואוגר אבנים ומתחיל לזרוק על משטרה ולמנוע תפילת יהודים".

כשחזר לפקיסטאן אחרי כמה ימים, גילה קוריישי שהוא בליבה של סערה שגרמה לו לאבד את עבודתו. "שר המידע הודיע שלא אעבוד יותר בערוץ הממלכתי זאת הייתה מעין השפלה. זאת הייתה החלטה פוליטית, הם דחפו אותי מתחת לגלגלי האוטובוס".

"ראש הממשלה שהודח אימרן קהאן עשה פוליטיזציה של האירוע הזה והביקור שלנו. טען שיש ממשלה חדשה שהדיחה אותו ששולחת אנשים לישראל, אני חושב פעמיים לפני שאני יוצא לרחוב. הזמינו אותי לאירועים אבל התנצלתי כי אני לא יכול להגיע. אני כן מודאג כי ראש ממשלה לשעבר מעודד אלימות נגדי".

אבל למרות החשש לחייו, לסערה הזאת היו השלכות, שמתנגדי הנורמליזציה בפקיסטאן לא ציפו להן. מה שבכל זאת מביא לסיפור שלנו, מעין סוף טוב. "לראשונה עכשיו בפקיסטאן יש דיון עמוק על על יחסי פקיסטאן ישראל" הוא מספר ל'כאן חדשות'. "זה קיים בכל מקום. זה קיים בכל הערוצים, בכל הרשתות החברתיות, מה שחדש עכשיו הוא שאנשים שישבו על הגדר מבחינת היחסים בין ישראל לפקיסטאן הם סוף סוף מדברים על זה".

 

 

 

 

פקיסטן נורמליזציה רועי קייס פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד