י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

צדק יותר חשוב משלום מפוקפק

נתניהו הולך ונחשף כשיאן של משחררי המחבלים • 83 אחוז מהצבור בישראל מתנגדים לשחרור הרוצחים • סא"ל במיל. מאיר אינדור, ראש 'אלמגור', בטור אישי

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



כבר היו עוד ראשי ממשלה ששיחררו מחבלים אבל אם נתניהו ישחרר הפעם את הרוצחים הוא יהפך לשיאן של משחררי רוצחים עם דם על הידיים מבין כל ראשי הממשלה בישראל. תחילה בהסכם שליט ועכשיו תשלום לפת"ח-הרש"פ. הם אנסים סדרתיים, אבל נתניהו "נכנע סדרתי".

מה שנותן תקווה לפלסטינים ל'נגלה' הבאה והיא תבוא. כי אם נתניהו הוא אשף פוליטי שמצליח לגייס את ממשלתו לשחרור הרוצחים, למה שלא ימשיכו בבקשותיהם. הרי יש את אלה הרוצחים שנשפטו אחרי אוסלו, ולמה לעשות כזה עניין גדול ממי שדווקא איחר לרצוח.

מי מילל ומי פילל: בוגי, בנט, ליברמן, אריאל, חברי הלכוד הלאומיים, כולם יהיו בקרוב שותפים לממשלה שמשחררת רוצחים תמורת הכבוד המפוקפק לשבת למו"מ עם הפלסטינים, מו"מ שלא יצא ממנו כלום. למה גם הם שותפים? כי יש להם כלים. לצאת מהקואליציה או 'לתקוע' אותו לפחות עם התקציב.

אבל בזמן האחרון רואים ומרגישים מפנה: העם מתחיל לומר את דברו. על פי משאלים 83 אחוז מהצבור בישראל מתנגדים לשחרור הרוצחים. במשאלים אחרים המספר אף יותר גבוה-87%.

גם העיתונות בישראל שנתנה רוח גבית ואפילו דחפה ל"הסכם שליט" (כניעה לחמס בשחרור למעלה מאלף מחבלים-תמורת חייל חטוף)- משנה את הטון. היא מבינה את האיוולת שבשחרור רוצחים, ולא קונה את הדרישה הפלסטינית לשחרר רוצחים כתנאי לשלום. היא מבינה את חוסר המוסריות שבדרישה. יותר ויותר משפחות שכולות מגיעות לתקשורת - מה שלא היה אז.

העם מתעורר

בשבועיים האחרונים המשפחות השכולות החלו בפעילות ציבורית מואצת, הן הופיעו אצל סיעות הכנסת ובוועדותיה. אחד מהם הוא אליהו קרמני מירושלים שריגש את שומעיו בתביעה שלא לשחרר את רוצחי בנו רונן בן ה-17.

"הרוצחים דקרוהו 17 פעמים. הם רצחו גם את החבר שלו ליאור טובול ועוד שנים במקרים שונים. 4 מאסרי עולם קיבלו, עכשיו ישוחררו ואפילו לא סיימו מאסר אחד?", אמר בדמעות.

השני הוא אבי ברומברג שנקרא על שם דודו החייל אבי שנרצח באזור חדרה, על ידי חוליה ישראלית של בני משפחת יונס מואדי ערה. אחד הרוצחים למד באותו בית ספר מקצועי בחדרה שם למד אבי. הדוד של שני האחים יונס צייד אותם באקדח ושיגרם לבצע חטיפה ורצח . הדוד שוחרר בעסקת שליט ובני משפחת ברומברג נאבקים נגד שחרור השניים.

סא"ל במיל. אורן תמם אחיו של החייל משה תמם שנחטף ונרצח יצא בועדת הפנים נגד השתיקה של הדרג הצבאי בראשות הרמטכ"ל ושר הבטחון. "איזה מסר אתם משדרים לחיילים כשאתם שותקים מול שחרור רוצחי וחוטפי חיילים?"

העם מתגייס לקרב נגד שחרור המחבלים. עכשיו כשאין חייל בעזה העם לא חצוי, לא חלוק, העם מבין את מה ששריו וראש ממשלתו לא מבינים, זוהי עסקה אחת יותר מידי.

היום כשהממשלה מתכנסת לאשר את שחרור המחבלים, מול ישיבת הממשלה יתייצבו ההורים השכולים ביחד עם מאות אזרחים המזדהים עם המאבק, אזרחים שמגוייסים על ידי ארגונים כמו "ישראל שלי" ו"אם תרצו".

אריה בכרך, אב שכול מראשי אלמגור אומר שצריך להוציא את נושא שחרור המחבלים מכלל המו"מ עם הפלסטינים. ואם לא יסכימו? אז לא צריך את השלום הזה! עדיף חוק וצדק בלי שלום מאשר שלום בלי חוק וצדק.

הכותב הוא סא"ל במיל. וראש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור"

<
מחבלים אלמגור משפחות שכולות רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד