י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הניסיון נכשל או הצליח?

סילמן תוקפת: "החרדים לא רוצים כסף וכוח"

חברת הכנסת עידית סילמן שתיזכר לדורות כמי שהחלה את אפקט הדומינו של נפילת הממשלה, משבחת את החרדים שלא נכנסו לממשלה ועמדו על עקרונותיהם בניגוד לנטען שנים רבות ומנתה שלוש סיבות מדוע 'הניסיון דווקא כן הצליח', בניגוד לקביעתו של ניר אורבך כי "הניסוי נכשל"

סילמן תוקפת: "החרדים לא רוצים כסף וכוח"
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת הכנסת עידית סילמן, שוברת עוד שתיקה ומתייחסת לאמירתו של חברה לסיעת 'ימינה', ניר אורבך שקבע כי "הניסוי נכשל" בהתייחסו לשילוב מפלגה ערבית ואנשי שמאל בממשלה שהתיימרה להיות עשר מעלות ימינה.

סילמן כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הניסוי דווקא הצליח כי המחנה הלאומי הוכיח שהוא לא מושפע מהתקשורת, הוא מושפע מהמסורת". עוד הוסיפה, "הניסוי הצליח כי החרדים לא רוצים כסף וכוח אלא ערכים תורה ולצמוח".

עוד עקצה את מפלגות השמאל שעד לפני כשלושה חודשים עוד ישבה במחיצתם והעבירה איתם חוקים הרסניים ליהדות ולמדינה: "הניסוי נכשל כי השמאל הרדיקלי לא רוצה אחדות, אלא לדרוס את היהדות". כך סילמן.

את הדברים היא כותבת גם על רקע התבטאותו המקוממת של חבר הכנסת יאיר גולן מסיעת 'מרצ' לפיה, "אנחנו צריכים לגאול את ישראל מהמחלה הממארת ששמה בנימין נתניהו". כך אמר בראיון לרדיו 90. אמירה שעליה לא התנצל ואמר למחרת כי חייבים להתנגח בנתניהו בכל הכוח.

ח"כ ניר אורבך תקף את גולן על האמירה ואמר: "הניסוי נכשל בין היתר כי גם ח"כ יאיר גולן לא השכיל להבין שבשביל לייצר שינוי אמיתי בפוליטיקה הישראלית, לא משנה אם זה מימין או שמאל לא צריך להשתמש בשפת ביבים". הגיב אורבך בטוויטר.

גולן לא נשאר חייב ותקף אותו בחזרה: "‏עכשיו הבנתי, הבעיה זו השפה. מאחזים בלתי חוקיים שממש לא מקובלים על רוב העם, זה אחלה. תג מחיר, זה נפלא. תקיפה של חיילי צה"ל - מה הבעיה? ניר, בשביל לייצר שינוי בפוליטיקה הישראלית צריך לומר בפשטות - ‏דמוקרטיה ושלטון החוק מעל הכל". השיב גולן.

עוד הוסיף סגן הרמטכ"ל לשעבר גולן לתקוף: "כשיש הסכמה על כללי המשחק, ויש נכונות לשמור על כללי המשחק, אז יש חברה בריאה. מי כמוך, שספגת טונות של רפש בתקופה האחרונה, צריך להבין שהסכנה היא לא משמאל אלא רק מהכיוון של הביביזם ובן-גביריזם. נדמה לי, שזו הסיבה שהצטרפת לבנט, אז עכשיו אל תשתפן".

יצוין כי נכון להבוקר יומיים לאחר האמירה החמורה, שני ראשי הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט ושאר חבריהם לממשלה שמתהדרת כממשלת שינוי, איחוי וריפוי, לא השכילו להתנער מהדברים ולקרוא לחבריהם שלא להתבטא כך ולשקול מילים גם בעידנא דריתחא.

עידית סילמן ניר אורבך יאיר גולן חברי הכנסת החרדים המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד