י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרדכי יצהר מציג: האש בתוכי שבוערת

לאחר שלושה סינגלים מגוונים עם דואטים מוצלחים, רואה אור אלבומו השני והחדש של מרדכי יצהר (בוימל) • ואת איזה אמנים בחר מרדכי לארח באלבום לדואטים?

מרדכי יצהר מציג: האש בתוכי שבוערת

לאחר שלושה סינגלים מגוונים עם דואטים מוצלחים, רואה אור אלבומו השני והחדש של מרדכי יצהר (בוימל) – האש בתוכי שבוערת.

אלבומו הראשון של יצהר - 'השביל המיוחד שלי' - שראה אור לפני כ-5 שנים זכה להצלחה רבה, במיוחד עם הלהיט 'פנה אלי', שהושמע רבות בשלל תחנות הרדיו השונות. מאז הספיק להיות בשליחות בבית היהודי בהודו, שם הופיע לא מעט בפני קהל המטיילים הישראלים, והתחיל לצבור לחנים לקראת אלבום שני.



למעלה משלוש שנים ארכו העבודות על האלבום החדש – 'האש בתוכי שבוערת', יחד עם ערן קליין, שהפיק מוסיקלית גם את האלבום הקודם. השירים באלבום מורכבים ממגוון סגנונות, אפילו בתוך השירים עצמם, המושפעים ממזרח וממערב גם יחד והמשולבים לכדי יצירת מופת.

גם הנגינה מבוצעת בכלים מזרחיים אותנטיים כמו הטאר הפרסי של משה שלו והחליל הבנסורי של ניר מוצרי, לצד כלים מערביים כמו הגיטרות של דני מגד והתופים וכלי ההקשה של אסף זמיר. "סגנון השירים שלי הוא ארץ ישראלי. כבר לא אשכנזי, ספרדי, חסידי או מזרחי, אלא משהו מעורבב מכולם ביחד" – מסביר מרדכי.

השירים באלבום נפרסים על גבי שנים וסגנונות; מילים אישיות יחד עם מילים מהמקורות. כל שיר באלבום הוא סיפור בפני עצמו, כאשר השירים הם בעצם התוצרת של הפס קול של החיים שלו בשנים האחרונות; החל מהמעבר לישוב תקוע בגוש עציון, דרך השליחות בבית היהודי בהודו ועד הנגינה ברחובות העיר העתיקה בירושלים.

כששרים ביחד עם חברים, השיר מקבל גוונים נוספים והתחדשות, לפיכך בחר מרדכי לארח באלבום מספר אמנים לדואטים, כמו הזמרים יצחק מאיר, סיני תור, ביני לנדאו, אביחי פז גרינוולד, דביר כהן (סולן להקת דיוואן הלב), עוזיאל סבתו, משה בוימל, אילן קינן ועוד.

לא זו בלבד, אלא שהפעם גם כל הנגנים הם חברים טובים שלו. "באלבום הזה שיתפתי הרבה אנשים, אני מרגיש שהמוזיקה אצלי חייבת לבוא ביחד עם חיבור לאנשים וזה המיוחד במוזיקה, שאפשר לחבר הרבה קולות וסגנונות, מה שיוצר פסיפס אנושי מוזיקלי מיוחד" – משחזר מרדכי על העבודה על האלבום.
מרדכי יצהר האש בתוכי שבוערת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד