ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"דריסת רגל גסה"

דרישה: חקירה פלילית נגד ח"כ ניר אורבך

בעקבות הדיווחים על הסכם המתגבש בין ניר אורבך לליכוד שכולל שריון ברשימה, פנייה הוגשה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית: "הפעולות הללו מעלות חשש לעבירות של הפרת הוראות סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת"

דרישה: חקירה פלילית נגד ח"כ ניר אורבך
ניר אורבך צילום: Yonatan Sindel/flash90

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפני זמן קצר (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה בבקשה שתפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ ניר אורבך בעקבות הפרסום על חתימת הסכם לשריון ברשימת הליכוד, באופן הנוגד את החוק.

במכתב ששיגרו בעקבות הדיווחים על הסכם עם הח"כ הפורש, נכתב: "כידוע, סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, שכותרתו איסור הסכמים בדבר רשימות מועמדים קובע, כי: "לא ייעשה הסכם ולא תינתן התחייבות הבאים להבטיח מקום ברשימת מועמדים לכנסת לחבר כנסת מסוים או לקבוצת אנשים, אלא לאחר היום ה-90 שלפני יום הבחירות לכנסת".

לדברי התנועה, החוק מחיל איסור על כל הבטחה לשריונם של חברי הכנסת ניר אורבך ועידית סילמן לרשימת הליכוד, שלא ניתנה בתוך ה-90 יום עובר לבחירות הנוכחיות.

בנוסף כותבת התנועה כי סעיף 57א לחוק, תוקן בשנת 1991, וכאחד מלקחי ה"תרגיל המסריח", בין שמעון פרס ז"ל ליצחק שמיר ז"ל, ואשר תכליתו למנוע את תופעת ה"כלנתריזם" – מעבר חברי כנסת בין סיעות לאחר הבחירות – תוך הבטחת שריון עתידי ברשימה אחרת. כך, באופן הדומה ל"תרגיל המסריח" ניתן למשוך נציגים מסיעות הקואליציה כדי להפיל את הממשלה ולהקים תחתה אחרת – תוך הבטחת מקום עתידי לחברי הכנסת שעברו צד.

לדברי התנועה "הפעולות הללו מעלות חשש לעבירות של הפרת הוראות סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת – הוראות הקובעות איסור חד משמעי כלפי חבר הכנסת על התחייבות בעל פה או בכתב להבטחת שריון במפלגה (אלא אם מדובר על התחייבות בתוך ה-90 יום שלפני בחירות)".

"לאור האמור לעיל, כותבים עורכי הדין של התנועה "מדובר בדריסת רגל גסה של הוראות החוק המחייבות פתיחה בחקירה פלילית בהולה של כל המעורבים בדבר", כך המכתב.

ניר אורבך חקירה פלילית גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד