כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שינוי מגמה

ההוראה של הנשיא החדש של רשת CNN בנוגע לטראמפ

נשיא רשת CNN החדש, כריס ליכט, ביקש מהשדרנים להפסיק מלהשתמש במונח "השקר הגדול" כדי להתייחס לטענות הכוזבות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לגבי תוצאות הבחירות ב-2020. הוא קרא להשתמש במקום זאת במונחים "שקר בחירות טראמפ" או "שקרי בחירות"

ההוראה של הנשיא החדש של רשת CNN בנוגע לטראמפ
משרדי CNN צילום: Pixabay

בשיחת ועידה עם ההנהלה ומפיקי התוכניות, מנהל רשת CNN, כריס ליכט, נשאל על המונח "השקר הגדול" בנוגע לטענות טראמפ על זיוף בבחירות, ואמר כי הוא מעדיף שהצוות ימנע מכל. הוא הבהיר שזו העדפה, לא חובה, אבל אנשי הצוות לקחו זאת כהנחיה ברורה מהבוס החדש. הוא עודד מפיקים ושדרנים להשתמש במקום זאת במונחים "שקר הבחירות של טראמפ" או "שקרי בחירות" בבאנרים ובגרפיקה.

ליכט טען כי השימוש ב"שקר הגדול" עושה את הטעות באימוץ מיתוג המשמש את המפלגה הדמוקרטית, ובכך מחליש את האובייקטיביות של הרשת. כך דווח אתר Media ITE.

המונח, נטבע לראשונה על ידי היטלר ימ"ש ומאוחר יותר שימש לתיאור מאמצי התעמולה הנאצית, אומץ לאחרונה על ידי מבקרי טראמפ בתגובה לקידום הטענה השקרית שלו שהוא ניצח בבחירות 2020. המונח הפך לכל מקום ב-CNN. "השקר גדול" הוזכר ברשת 168 פעמים החודש.

ההנחיה מגיעה כשוועדה נבחרת בבית הנבחרים עורכת דיונים בחקירת שקרי הבחירות של טראמפ ואת המתקפה ב-6 בינואר על הקפיטול שטראמפ היווה להם השראה. לא כולם ברשת מרוצים מההנחיה. "זה מדאיג שאומרים לנו איך לדבר על אחד הדברים הגרועים ביותר שקרו אי פעם לדמוקרטיה האמריקאית", אמר אחד העובדים, "עלינו לקרוא לשקרים, שקרים, בין אם הם שקרים קטנים או שקרים גדולים. האם יש שקר גדול יותר מהשקר הזה?".

CNN דונלד טראמפ שקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד