כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהומות הקפיטול

השימוע בסנאט נמשך: "טראמפ היה כעוס; ג'וליאני היה שיכור"

הוועדה של הסנאט האמריקאי ממשיכה לשמוע עדים ועדויות לגבי אירועי הפריצה לבניין הקונגרס בימים האחרונים לנשיאותו של טראמפ, ובוחנת את מידת האחריות של הנשיא לשעבר לאירועים אלו. טראמפ בטוח שהניצחון מוחזק בחיקו, אבל כשברשת 'פוקס ניוז' הכריזו על ביידן כמנצח באריזונה, שנחשבה לאחת המדינות המתנדנדות והחשובות ביותר, הפך טראמפ לעצבני במיוחד

השימוע בסנאט נמשך: "טראמפ היה כעוס; ג'וליאני היה שיכור"
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

במהלך הוועדה שבוחנת את מהומות הקפיטול לאחר הבחירות ב-2020 בארה"ב, נשמעה עדותו של התובע הכללי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שכיהן בתפקיד המקביל לשר המשפטים במדינות אחרות, התובע, וויליאם בר שסיפר כי בלילה שאחרי יום הבחירות, ישבו טראמפ ומקורביו בבית הלבן ועקבו אחרי ספירת האלקטורים. מצב הרוח היה מרומם, ובתחילה היה טראמפ בטוח שהניצחון מוחזק בחיקו, אבל כשברשת 'פוקס ניוז' השמרנית הכריזה על ג'ו ביידן כמנצח באריזונה, שנחשבה לאחת המדינות המתנדנדות והחשובות ביותר, הפך טראמפ לעצבני במיוחד.

"אני ניגשתי אליו ואמרתי לו שיפרסם הודעה לפיה הספירה עדיין נמשכת ואנחנו לא מאבדים תקוה", העיד ביל סטפיין, שהיה מנהל הקמפיין של טראמפ, "אבל הוא לא שמע בקולי. כולם אמרו לו שלא ימהר להכריז על נצחונו בבחירות, אבל הוא התעלם מאתנו. הוא העדיף לשמוע בקולו של עורך דינו רודי ג'וליאני (ראש העיר ניו יורק לשעבר), שבוודאות היה שיכור, ועודד אותו לצאת בהכרזה מיידית על כך שהוא ניצח בבחירות ושביידן הפסיד. ג'וליאני שתה יותר מדי משקאות באותו ערב".

וויליאם בר ציין בעדותו כי "טראמפ היה הכי עצבני שראיתי אי פעם". עדים אחרים מבין מקורביו של טראמפ אמרו שבאותו ערב הוא היה נראה "יותר ויותר אומלל ככל שנמשכה הספירה". בתו של טראמפ, העידה גם היא מוקדם יותר בפני הוועדה ואמרה שהיא מקבלת את דבריו של בר לפיהם אין שום בסיס לטענת אביה שהבחירות נגנבו. בר עצמו סיפר שטראמפ דרש ממנו לפתוח בחקירה רשמית נגד תוצאות הבחירות: "הסברתי לו שזה לא הגיוני מה שהוא דורש, אבל ההיגיון לא עניין אותו. הוא לא רצה לשמוע מה הן העובדות. הוא רק דרש בתוקף לעשות כל פעולה אפשרית כדי לבטל את תוצאות הבחירות".

בעקבות העימות החריף, התפטר בר מתפקידו זמן לא רב לפני סיום הכהונה של טראמפ ובעדותו הסביר: "הודעתי לו שאני לא מוכן להיות חלק מהתהליך הזה". בעקבות פרסום העדויות, הכחיש רודי ג'וליאני באמצעות עורך דינו את הטענות שהיה שיכור בליל הבחירות: "לא שתיתי אפילו משקה אחד באותו ערב", הוא מצהיר.

התובע הכללי הנוכחי של ארה"ב, מריק גרלנד, הודיע כי הוא ותובעים נוספים עוקבים אחרי העדויות הנשמעות בסנאט, וכי בין היתר גם הדברים שנאמרים בפני הוועדה יהיו לפניו כשיקבל את ההחלטה הגורלית אם להגיש כתב אישום כנגד הנשיא לשעבר בגין פעולות בלתי חוקיות שביצע לכאורה בניסיון לבטל את תוצאות הבחירות. עד כה, לא נרשם בהיסטוריה של ארה"ב מקרה שבו הוגש כתב אישום כנגד נשיא לשעבר, והאמריקאים חוששים מאוד מביצוע צעד שכזה, שעלול להיתפס כרדיפה פוליטית.

דונלד טראמפ סנאט אמריקאי רודי ג'וליאני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד