ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עד ביקור ביידן

נחשף: הדרישות של ארה"ב מישראל; בנט ייכנע?

בכירה אמריקנית שביקרה בישראל לקראת ביקור הנשיא, העבירה רשימת דרישות: מניעת הריסת בתים, פינוי תושבים, קידום בניה בהתנחלויות ואף הפחתת כניסה של צה"ל לשטח A עד אחרי ביקור הנשיא ביולי. בנוסף, היא ביקשה גם מישראל לאפשר הצבת פקידים פלסטינים בגשר אלנבי

נחשף: הדרישות של ארה"ב מישראל; בנט ייכנע?
בנט וביידן בבית הלבן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הממשלה תענה לדרישות? האמריקנים העבירו רשימת בקשות מישראל לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במדינה בתקופה הקרובה.

לפי הדיווח ב"וואלה", עוזרת שר החוץ האמריקני לנושא המזרח התיכון שביקרה בימים האחרונים בישראל, ברברה ליף, נפגשה גם עם אבו מאזן והוא אמר לה שהוא רוצה שישראל תחדל מביצוע צעדים חד-צדדיים בשטח ומצפה שישראל וארה"ב יציגו אופק מדיני לפלסטינים.

גורמים ישראליים מספרים שליף העבירה את המסרים של אבו מאזן בפגישות שקיימה בישראל עם היועץ לביטחון לאומי איל חולתא, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים עמר בר-לב.

היא ביקשה שלפחות עד ביקורו של ביידן ישראל תימנע מפעולות כגון הריסת בתים, פינוי של פלסטינים, החלטות בנוגע לבנייה בהתנחלויות. לדוגמא, האמריקנים ביקשו שישראל תדחה את מועד הדיון בוועדת המשנה לתכנון ובניה של המנהל האזרחי בנוגע לתכנית הבניה בשטח E1 בין מעלה אדומים לירושלים.

הבכירה האמריקנית ביקשה גם שישראל תפחית את הכניסות של צה"ל לערים וכפרים פלסטינים בשטח A בגדה המערבית כדי להימנע ככל האפשר מחיכוך שיביא להרוגים ולהסלמה לפני הביקור. ליף גם ביקשה שבכירי ממשל ישראל ימתנו את התבטאויותיהם בנושא הפלסטיני ויעבירו מסרי הרגעה.

בכירים ישראלים אמרו כי גנץ, לפיד וחולתא אמרו שהם יעשו ככל יכולתם, אבל הסבירו את המורכבויות הפוליטיות של צעדים מהסוג הזה בנוסף לצרכים המבצעיים של צה"ל בסיכול פיגועים.

ארצות הברית ישראל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד