כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בראשות האדמו"ר

יום חג בבית שמש: חסידי בראד חנכו בית מדרש והכתירו רב

יום חג לרמת בית שמש ד': מעמד מפואר של התייסדות מרכז מוסדות חסידי בראד וביהמ"ד "מעשה חושב". במעמד הוכרז על יסוד מרכז לתורה וחסידות בדרך אדמו"רי לבית ראדוויל בראד זיע"א. המוסדות יכללו בתי מדרש, כוללי אברכים, היכל התורה, שטיבלא'ך, ומקוואות בנשיאות האדמו"ר מבראד. במעמד גם הוכתר המשפיע הגה"צ רבי יחיאל יהושע שיינפלד לרב ביהמ"ד "מעשה חושב" דחסידי בראד. צפו בגלריה

יום חג בבית שמש: חסידי בראד חנכו בית מדרש והכתירו רב
מעמד הכתרה בבראד צילום: חיים טויטו

במוצאי יום הילולא קדישא של הרה"ק רבי יחיאל מיכל מבראד זיע"א אור לי' סיון, לבשה העיר בית שמש חג. עם התפשטות הבשורה הטובה על תקיעת יתד נאמן של חצר חסידית אשר שורשה בהררי קודש עד המגיד מזלאטשוב זיע"א מתלמידי הבעש"ט הק' זיע"א.

מאות תלמידים וחסידים, מירושלים, בני ברק וצפת, חסידי בראד בארה"ק הזוכים ללכת לאורו של האדמו"ר מבראד, ביניהם מעל 80 משפחות אברכים אשר הולכים בחודשים הקרובים לקבוע את משכנם ברמב"ש ד', ואשר הם הגרעין לקהילת "מעשה חושב" דחסידי בראד ברמת בית שמש ד'.

כולם נקבצו ובאו במעמד מפואר שהתקיים באולמי "כינור דוד" בבית שמש, בו הוכתר אחד מגדולי המשפיעים בדורינו, המשפיע הגה"צ רבי יחיאל יהושע שיינפלד, מחבר סדרת הספרים "אש החסידות" המופץ בכל העולם, לכהן פאר כרב ביהמ"ד "מעשה חושב" דחסידי בראד ברמת בית שמש ד'.

מיד עם היכנסם למעמד חזו עיניהם בהשקעה עצומה אשר השקיעו העסקנים  במעמד המפואר, לכבוד התורה והחסידות. את הבאים קידמו שדרה של ברכות ואיחולים מחצרות הקודש אשר תקעו זה מכבר את יסוד אוהלם בעירנו, בפרט מחצרות הקודש אשר קבעו בשכונת רמב"ש ד'.

לכל המשתתפים חולקה חוברת מהודרת "מעשה חושב" בו הובא דרוש עמוק במיוחד אודות החושך והערפל במתן תורה, בו קיבלו המשתתפים הרבים 'טעימה' ממשנתו הבהירה והעמוקה של האדמו"ר. כמו כן קיבל כל אחד חוברת מהודרת עם סקירה על תכניות עתיד מרכז מוסדות "מעשה חושב" דחסידי בראד.

מקהלת מלכות והרה"ח המשורר ר' יעקב אויש קידמה את הבאים בניגונו הקדוש והמרטיט של רבי יחיאל מיכל זלאטשוב זיע"א ניגון התעוררות רחמים רבים, אשר ידוע ומקובל בחצרות הקודש של הבעש"ט הקדוש קודם הסתלקותו ביקש שינגנו לפניו ניגון זה. ולאחר שניגנו אמר הבעש"ט: "מבטיח אני לדורותיכם, שמתי, היכן ומי שינגן את ניגון התעוררות רחמים רבים, אזי בכל היכל שרק אהיה אני אשמע. ואעורר עליו רחמים רבים".

עם סיום תפילת מעריב קרא המנחה הרה"ח רבי נתנאל סגל לכל הקהל ליטול ידיהם לסעודה של מצוה אשר נערכה ברוב פאר והדר, מתוך שמחה שזוכים אנו ליטול חלק בבניין בית לה' תורה ולחסידות ולהיות שותפים לדבר מצןוה.

חתני המעמד היו חברי קהילת "מעשה חושב" דחסידי בראד הכוללת את סלתה ושמנה של תושבי רמב"ש ד' 3, חלקם כבר מתגוררים במקום וחלקם עתידים להגיע לגור בתקופה האכלוס הקרוב, כולם יראי ה', תלמידי חכמים מופלגים, שזכו להיות כלים מוכשרים לקבל את משנתו של האדמו"ר הידוע בעומק עיונו, בשיעוריו המיוסדים על ספרי המחשבה.

אחר דברי פתיחה של המנחה על גודל המעמד והיסודות אשר הסכימו חברי הקהילה ללכת בדרכם של חסידי קמאי באהבת חברים וברוממות הקדושה, הכין את הקהל לכניסת האדמו"ר.

הס הושלך באולם עם הופעתו של האדמו"ר בשערי האולם כאשר הקהל כולו נעמד על רגליו ופוצח בשירה אדירה "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה, עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו".

רב הקהילה, המשפיע התכבד לשאת את משאו בו הרחיב על מעלת הזמן באמצע שבעת ימי תשלומין של חג השבועות - יום חתונתו זה מתן תורה', ועבודתנו להכניס את האנכי ה' אלקיך לתוך מציאות החיים, שזהו העבודה של ההוראה והדיינות להכניס את התורה לתוך החלק המעשי והפרקטי, כשהוא מתבל דבריו ביסודות הנלקחים מספרי "מעשה חושב" של האדמו"ר מבראד. מקהלת "מלכות" פצחה בשירה ערבה ונעימה, ולאחריה הזמין המנחה בהדרת קודש את האדמו"ר לשאת מדברות קדשו לרגל המעמד המרומם.

האדמו"ר עמד במשאו המרכזי על אחת מהסוגיות העמוקות במחשבת היהדות, והרחיב על פרשת השבוע בהעלותך את הנרות, ובמאמר חז"ל להגיד שבחו של אהרן שלא שינה, אהרן שהיה שקול כמשה, מ"מ עבודתו בקודש לשרת פני דר עליון, ולא כמשה רבינו שהיה חציו אלוקים כמבואר בחז"ל, וע"כ לא היה בפועל משמש בקודש. כי כוחו של אהרן היה בביטול עצמו למרות גדלו שהיה כמשה. וע"ז אמרו חז"ל שלך גדול משלהם שעבודתו תאיר בנשמות ישראל את כח הביטול לה' ית', כמו שחידש הבעש"ט הקדוש. ועבודה הזאת היא ממשיכה אפי' בזמן שאין ביהמ"ק קיים, ולכן שלך גדול משלהם. והוסיף האדמו"ר, שהגה"צ רבי יחיאל יהושע שיינפלד אשר נתמנה לרב הקהילה, אשר כידוע זוכה להלהיב אש קודש בנשמות ישראל, מ"מ ידוע ביראתו הקודמת לחכמתו ועבודת התפילה.

בסיום דבריו האציל האדמו"ר את ברכותיו על כלל תלמידיו וחסידיו בארה"ק, ובפרט על קהל "מעשה חושב" דחסידי בראד בבית שמש, אשר הכרת פניהם ענתה בהם.

קהל הקודש משתתפי המאורע שמעו בחרדת קודש את דבריו של האדמו"ר מקאמארנא - בית שמש , בו חידש שלעינינו מתקיימים בפועל דברי חז"ל על ימות המשיח "עתידין בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבבל שיקבעו בארץ ישראל" והנה כל זה זכינו ומתקיים כעת, ובוודאי שיעביר  אדמו"ר  את הרוח המיוחדת שחופפת בבית מדרשו שבחו"ל לעירנו. 

בסיום דבריו העיד האדמו"ר מקאמארנא על מאמרי ההשקפה הבהירים של  האדמו"ר מבראד  אשר מי יעמוד על עומק דבריו, וכמו כן הרעיף תשבחות על רב הקהילה, הגה"צ רבי יחיאל יהושע שיינפלד, המשמש כמשפיע חצר הקודש קאמארנא בבית שמש.

המנחה ניצל הזדמנות זו להודות לשמעון גולדברג  אשר מכבר רתם את עצמו למשימה הקדושה לעזור ולסייע לבניית המרכז הרוחני. לרווחת קהל הקודש דחסידי בראד, אשר פיאר כבוד בהשתתפותו את המעמד.

כמו כן נשא דברים חד מחשובי חבריא קדישא הגה"ח רבי לייבל שרשבסקי, מנקיי הדעת בשכונת רמת שלמה, אשר שיבח את קהל "מעשה חושב" ששמם יוצא לפניהם ביראתם וחכמתם, ועורר את הקהל במעלת שבת קודש לאחר חג השבועות במשנתם של צדיקי הדורות. והעלה על נס את הידוע על הרה"ק מלעכאוויטש זיע"א אשר האדמו"ר זכה להימנות על צאצאיו שמסר את נפשו לשלוח מעות לכוללים אשר בארץ ישראל להחיות עם רב עניי ארץ ישראל, ובוודאי זאת עמדה לו ל  אדמו"ר  אשר זוכה להקים מקום לה' ולתורה ולחסידות בארץ ישראל.

את המעמד פיארו מרנן ורבנן, אדמור"י בית שמש ורבניה, בסיום המעמד המפואר פצח הקהל בריקוד נלהב, להודות ולהלל על גודל הטובה, 'עד הנה עזרונו רחמיך' בהתגבשות קבוצה נבחרת של בני עליה יראי ה', ובתחינה ובקשה 'ואל תטשנו ה' אלקינו', שיעזור הלאה בהתרחבות גבולות הקדושה לאורו של האדמו"ר.

בראד בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד