י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התייחסות ראשונה לפרישה

נתניהו: "מחזק את אורבך, הניסוי אכן נכשל"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נאם היום בטקס לטביעת האלטלנה והתייחס לראשונה לפורש הטרי: "אני מחזק את ניר אורבך שיעשה את המעשה הנכון, צדקת כשאמרת שהניסוי נכשל. אבל הכישלון הזה מסכן מדינה שלמה" | בליכוד מבקשים מאורבך לתמוך בחוק לפיזור הכנסת שיעלה ככה"נ בשבוע הבא

נתניהו: "מחזק את אורבך, הניסוי אכן נכשל"
ניר אורבך/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו דיבר בטקס הממלכתי לזכר חללי אלטלנה וקרא לח"כ ניר אורבך "לעשות מעשה" ולהפיל את ממשלת בנט-לפיד.

נתניהו אמר בטקס: "אני שומע בימים האחרונים שגם ניר אורבך מודאג מהמצב של המדינה. עמיחי שיקלי וסילמן כבר עשו את המעשה הנכון. אני מחזק את ניר אורבך שיעשה את המעשה הנכון ואני אומר לו: צדקת כשאמרת שהניסוי נכשל. אבל הכישלון הזה מסכן מדינה שלמה, מסכן את עתידנו. ברגע המכריע יש לעשות מעשה".

כזכור, חה"כ ניר אורבך, פרסם ביום שני בתחילת השבוע הודעה לתקשורת בה הבהיר כי הוא "אינו חלק מהקואליציה". בליכוד מנסים כל העת להגיע איתו לסיכום בתמיכה בחוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות שצפוי לעלות במליאה ביום רביעי הבא, נתניהו בנאומו היום ניסה לדחוף אותו לעבר ההצבעה 'הנכונה'.

"אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית", פותח אורבך.

הוא כותב כי "לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית.

לדברי אורבך: "לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה. מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד", הוא מוסיף, "נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה". "חשוב לציין", הוא כותב, "כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם".

ניר אורבך ממשלת בנט לפיד בנימין נתניהו פרישה מהקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד