י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"התהליך בעיצומו"

מנסור עבאס: "אם אין התקדמות, צריך ללכת לבחירות"

ח"כ מנסור עבאס התראיין בנושא הסערות בממשלה וחוסר היציבות בקואליציה עם פורשים ומחרימים מימין ומשמאל, עבאס אמר כי "אם אגיע למסקנה שהתהליך עם הקואליציה הזו לא מתקדם, אודיע להם שאני מפסיק להיות שותף בה ומחפש דרך חדשה"

מנסור עבאס: "אם אין התקדמות, צריך ללכת לבחירות"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס התייחס הבוקר למצוקה הקשה של חברי הקואליציה שעלולה להביא לסוף ימיה של הממשלה, וטען: "יכול להיות שהקואליציה הזאת צריכה לצאת לבחירות, כדי לחזור לאותה נקודה". עבאס שוחח עם אריה אלדד ורוני בר־און ב־103fm והגיב לדברים. "הניסוי לא נכשל, התהליך בעיצומו, רק התחלנו, יש לנו הישגים אדירים. זו מציאות חדשה שבה הוכחנו שאפשר לעבוד יחד, לקיים שותפות במשך שנה, לא נכשלנו.

עבאס הוסיף בנושא. ברמת 8 מפלגות הקואליציה, כולם הפנימו את חשיבות התהליך ומוכנים לשלם את המחיר האישי, ולפעמים להקריב את עצמם למען הצלחת התהליכים. יש לנו קשיים עם מספר בודד של ח"כים, הם צריכים לשקול את הדברים בכובד ראש ולשאול את עצמם מה האינטרס שצריך לקדם, האישי, הסקטוריאלי הצר או הכללי. אנו נמצאים באירוע שיכול לתת לנו תקווה והזדמנות היסטורית ליצור מציאות טובה וכולנו, יהודים וערבים".

"אנו מנסים להדק את השורות, ולהחזיר את חברי הכנסת למסלול", הבהיר. "אני לא אומר שצריך לחזור לבחירות, אלא שאנו בישורת הזו צריכים לעשות מאמץ לא להרים ידיים, לשכנע ולעשות שינויים כדי שנוכל להמשיך בתהליך. אם הגענו למבוי סתום, לא צריך לאשר למישהו להפיל את המגדל הזה. צריכים לעשות צעד אמיץ, ויוזם, לצאת בהודעה ברורה לאזרחים ולהגיד להם - אנחנו מבקשים מכם מנדט נוסף כדי שנוכל להשלים את התהליך ולקוות לעתיד יותר טוב".

על השאלה אם רע"מ עלולה לשבת לצד נתניהו אם ממשלת השינוי תתפרק, השיב עבאס: "משהתחלנו את התהליך אמרנו שאנו מקבלים את החברה הישראלית כמו שהיא, על ימין ועל שמאל ומוכנים לעבוד עם כל מפלגה בתנאי אחד - שאף אחד לא יפסול אותנו, לא ברמה אישית ולא ברמת המפלגה. העמדה העקרונית נשארה כמו שהיא. אנו מקבלים את האחר ואת החברה הישראלית כמו שהיא ואין לנו תוכניות לשנות אותה, באנו להשתנות, נעשה את זה בלי להגביר את הפחדים אלא בהידברות. בינתיים, אני נאמן להסכם שיש לי עם השותפים בקואליציה, ואף פעם לא אנהל מו"מ עם כל גורם פוליטי כל עוד אני שייך לה".

"אם אגיע למסקנה שהתהליך עם הקואליציה הזו לא מתקדם, אודיע להם שאני מפסיק להיות שותף בה ומחפש דרך חדשה", הבהיר חבר הכנסת. "כל עוד יש קואליציה שמנסה לשמור על עצמה ולקדם את האינטרס הכללי, המובילה את הממשלה בדרך נכונה, אני שם. אנו מפלגה שמרנית, בדיוק כמו הליכוד. בכל קואליציה יש פשרות, זו לא בושה להיות שמרן".

בסיום דבריו, התייחס יו"ר רע"מ לפרסום בדבר פגישתו עם הרב חיים דרוקמן והטלפון שקיבל מנתניהו במהלך דרכו למקום, ואמר: "קיבלתי הזמנה לפגוש את דרוקמן באופקים. נפגשתי איתו יחד עם הח"כ לשעבר עמית הלוי. בדרך, יואב קיש התקשר אליי ועל הקו השני היה נתניהו. הוא אמר לי שהוא יודע שאני נוסע לפגוש את הרב וניהלנו שיחה. ראשי מפלגות ועיתונאים ביקשו ממני לחשוף ולהוציא, אני לא עושה זאת. למרות שהליכוד חצתה את הקווים האדומים ומנסה להחזיר אותי להאשמות שווא של תומך טרור, אני מתאפק כי אני מסתכל אל העתיד".

מפלגת רע"מ מנסור עבאס בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד