כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בראשות גדולי ישראל

בלדרמן: אלפי לומדים סיימו פעם ראשונה ש"ס לע"נ שר התורה

אלפי לומדי "שיח התורה" התכנסו בבית המדרש "לדרמן" בבני ברק למעמד סיום הש"ס לעילוי נשמת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל • במעמד נשאו דברים ראשי הישיבות אשר הפליגו בשבח מסיימי הש"ס ולומדי "שיח התורה"

בלדרמן: אלפי לומדים סיימו פעם ראשונה ש"ס לע"נ שר התורה
מעמד סיום הש"ס של שיח אמונה בלדרמן צילום: שוקי לרר

אלפי לומדי "שיח התורה" התכנסו ביום חמישי האחרון למעמד סיום הש"ס הראשון שנלמד על ידם לעילוי נשמתו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל אשר עלה בסערה השמיימה בשושן פורים האחרון. סדרי הלימוד שנלמדו במסגרת מכון "שיח אמונה" על ידי אלפי אברכים גרמה לכך שכבר כעת, חודשים ספורים לאחר הסתלקותו, הצליחו הלומדים לסיים את הש"ס בפעם הראשונה לעילוי נשמתו הטהורה.

מעמד סיום הש"ס נערך בהיכל בית מדרשו "לדרמן" ברחוב רשב"ם בבני ברק לשם נהרו אלפים רבים יחד עם אלפי לומדי מסגרת "שיח התורה" אשר זכו יחד לסיים את הש"ס מתחילתו ועד סופו. המעמד נערך בראשותם של גדו"י מרנן חברי מועצות גדולי התורה אשר אף נשאו דברים בשבח הלומדים ובמורשתו של רשכבה"ג מרן שר התורה.

בפתיחת המעמד נשא דברים ראש ישיבת "עטרת שלמה" הגאון רבי חיים פיינשטיין אשר הרחיב במעמד במעלת סיום הש"ס ואמר כי יש עניין מעבר לעצם הלימוד לעשות גם כינוס או סעודה לכבוד הסיום שחלילה לא נהיה חייבים ב"עלבונה של תורה". בדבריו הוא בירך כי "הקב"ה יעזור שהמפעל הכביר הזה יימשך ביתר שאת בראשות בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי ולמלא את העולם באור התורה".

לאחר מכן נשא דברים נאמנו ותלמידו הגאון רבי אליהו מן אשר הרחיב רבות מהנהגותיו בקודש, עומק עיונו ורוחב ידיעותיו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. בדבריו הוא סיפר כי פניו של מרן שר התורה היו מוארים באור יקרות בערב פסח אז הוא היה מסיים את הש"ס ואת כל התורה כולה. "סיום הש"ס זה היה משהו חביב מאוד אצל מרן, בשנים האחרונות הוא היה מעודד בחורי בר מצווה לקבל על עצמם לסיים את הש"ס. אשרי הלומדים שזוכים לעשות נחת רוח למרן בדבר שהיה בנפשו".

באמירת ה"הדרן" כובד ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי  אשר הטריח את עצמו למעמד המיוחד. באמירת הקדיש כובד בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי ראש ביהמ"ד "שיח אמונה".

לאחר מכן נכנס למעמד ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן יחד עם זקן ראשי הישיבות הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי אשר נשא מדברותיו במשך דקות ארוכות והפליג בשבח לומדי ומסיימי הש"ס המקיימים את רצון קודשו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זיע"א.

במרכז המעמד, מיד לאחר סיום הש"ס, הוקרא מכתבו המיוחד של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שנשלח לכבודה של תורה, לרומם קרנם של אלפי הלומדים והמסיימים את הש"ס במסגרת 'שיח התורה', ובו דברים במעלתם של כל אחד ואחד מהם. את מכתב ראש הישיבה הקריא חתנו, ראש ישיבת ארחות תורה הגר"א גרבוז.

בדברי משאו הביא הגר"א גרבוז את המבואר בגמ' בשבת שהמלאכים רצו שהתורה תישאר בשמים, וביארו המפרשים, שהמלאכים רצו שליטה על התורה, וזה היה המשא ומתן עם משה רבינו. והנה רבינו הגדול היה דמות של שליטה מוחלטת בכל מכמני התורה וזה השפיע על כל הדור, ובודאי זה זכות גדולה סיום גדול כזה לעילוי נשמתו הטהורה

לקראת חתימת המעמד, נשא דברים נכדו מקורבו, הרה"ג רבי יעקב ישראל קנייבסקי, שהזכיר את המעלות שיש בתוכנית של 'שיח אמונה', 'כאשר נלקח מעמנו ארון הקודש, אמרנו שבודאי סדר לימוד כזה זה הנחת רוח הכי גדול בשבילו, עם כל התוכניות שיש כאן, אך יש בזה שני נקודות חשובות, אחת, הרב הדגיש כל חייו, שיהודי צריך שיהיה לו 'חובות', סדר לימוד מיוחד, שהוא חוק בל יעבור, וזה המטרה גם בתוכניות המגוונות, שכל אחד ימצא לעצמו, סדר לימוד קבוע ומיוחד, עוד נקודה חשובה, בתוכניות הקיימות, ובעזה"י בתוכניות שיפתחו, יש ענין של לימוד דברים שלא רגילים להם כל כך, וזה גם היה נקודה שהרב עודד ולימד אותנו במשך כל חייו, אאמו"ר תמיד אומר שיש ת"ח שהוא ת"ח בעירובין, או ת"ח בחושן משפט, וכד', אבל אצל הרב ראינו שהכל היה שייך אליו, על הכל היה אפשר לדבר איתו, וזה גם המטרה ב'שיח התורה' להחדיר לימודים מגוונים בכל מקצועות התורה, גם דברים שפחות לומדים".

בסיום המעמד הנרגש, התקיימה חלוקת המלגות למאות הזוכים תלמידי החכמים ובני הישיבות שלמדו את הש"ס לע"נ מרן שר התורה זצ"ל וכן השתתפו בכל מסלולי הלימוד והחיזוק של 'שיח התורה'. ממכון 'שיח אמונה' נמסר, כי הלומדים שעלו בגורל ולא עלה בידם להשתתף במעמד הסיום, יוכלו לקבל את זכייתם בבית רשכבה"ג מרן שר התורה זצוק"ל.

במעמד השתתפו ונשאו דברים הגרב"מ אזרחי, הגרמ"צ ברגמן, הגרב"ד פוברסקי, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, הגאון רבי שרגא שטיינמן. וכן הגר"י אונגרישר, הגר"ח פיינשטיין, הגר"נ זוכובסקי, הגר"א גרבוז, הגרב"ד דיסקין, הגר"י קולודצקי, הגר"ז ברוורמן, הגר"ב פנחסי, הגרד"י שפירא, הגרח"פ ברמן, הגרא"ד אפשטיין וכן ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין.

הרב חיים קנייבסקי סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד