כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הצית גדר של בית ערבי - ונידון לשנת מאסר

צעיר בן 24, תושב אופקים, השליך בקבוק תבערה לעבר בית ערבי והצית את הגדר • בית המשפט המחוזי גזר עליו שנת מאסר • טען: גדל בחברה דתית שחינכה לשנאת בני מיעוטים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שנת מאסר על יהשוע סופר בן 24 תושב אופקים, לאחר שהשליך בקבוק תבערה לכיוון גדר בית בה התגוררה משפחה ערבית. הבקבוק התפוצץ והצית חלק מברזנט שעטף את הגדר.

מתסקיר שירות המבחן עולה, כי הנאשם סיים 10 שנות לימוד במסגרת החינוך התורני, ועזב את הלימודים על מנת לעזור בפרנסת הבית, עקב פירוד הוריו. כיום מתגורר בבית אמו באופקים.

שירות המבחן התרשם מהנאשם כבעל אינטליגנציה תקינה, אשר גדל באווירה נוקשה מבחינה דתית, בה ספג מסרים דתיים לצד אלימות רבה. באשר לאירוע, התרשם שירות המבחן, כי התנהגות הנאשם נבעה מצורך לחפש מקור שייכות, ולהוכיח השתייכות לחברה בה גדל.

הנאשם קיבל אחריות מלאה לביצוע העבירה, ואף הבין את הנזק אשר עלול היה להיגרם ממעשיו. הנאשם סיפר כי ידע שבבית מתגוררת משפחה ממוצא ערבי וכי במשך השנים גדל בחברה אשר חינכה לשנאה של בני מיעוטים, ועודדה אלימות כלפיהם.

על פי עובדות כתב האישום, בתאריך 23.8.2011 הכין הנאשם בקבוק תבערה, מבקבוק זכוכית המכיל בנזין. בשעות הערב, נסע הנאשם ביחד עם נהוראי שוקר, לעבר בית בו מתגוררת משפחה ממוצא ערבי. הנאשם הצית את הבקבוק והשליך אותו לכיוון גדר הבית. הבקבוק התפוצץ, והצית חלק מברזנט שעטף את הגדר.

מתסקיר שרות המבחן עולה כי הנאשם גדל באווירה נוקשה מבחינה דתית, בה ספג מסרים דתיים לצד אלימות רבה. שירות המבחן התרשם כי מעשהו של הנאשם נבע מצורך לחפש מקור שייכות ולהוכיח השתייכות לחברה בה גדל.

שירות המבחן המליץ לאפשר לנאשם להמשיך בהליך טיפולי שיקומי ולהטיל עליו צו מבחן לשנה ביחד עם עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות. מאידך התביעה הצביעה על מתחם העונש ההולם בנסיבות העניין בין 2-4 שנות מאסר.

מאידך, השופטת טלי חיימוביץ מצאה כי בנסיבות העניין מתחם הענישה ההולם הוא בין 12-36 חודשי מאסר. על כן, מאחר ומדובר בנאשם ללא עבר פלילי משמעותי, אשר גם השתלב בהליך טיפולי-שיקומי, גזרה עונשו ל-12 חודשי מאסר בפועל.
הצתה גדר בית ערבי מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד