ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הממשלה אישרה: ישוחררו מחבלים עם דם על הידיים

ברוב של 13 תומכים לעומת 7 מתנגדים הוחלט: מאשרים שחרורם של כמאה אסירים ביטחוניים • סילבן שלום ולימור לבנת נמנעו • אלי ישי: "צעד שגוי ומסוכן"

אסירים פלסטינים בכלא איילון. צילום: פלאש90
אסירים פלסטינים בכלא איילון. צילום: פלאש90

שרי הממשלה החליטו היום (א) אחר הצהריים לאשר את שחרורם של כמאה אסירים ביטחוניים ותיקים.

עם רוב של 13 שרים תומכים לעומת 7 שהתנגדו, צלח ראש הממשלה את ההחלטה לשחרר מחבלים רוצחים. ישיבת הממשלה בנושא האסירים הייתה הארוכה והסוערת ביותר מאז הקמתה של הממשלה הנוכחית.

הממשלה החליטה על הקמת צוות שרים מצומצם שידון בזהות האסירים הפלסטינים שישוחררו. הצוות כולל את השרים משה יעלון, ציפי לבני, יצחק אהרונוביץ' ויעקב פרי והוא יקבע מי יהיו האסירים שישראל תשחרר לאורך המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית.

השחרור יתבצע במספר פעימות. הראשונה מביניהן צפויה כבר בתחילת חודש אוגוסט.

13 שרים תמכו בהצבעה האסירים, לעומת 7 שהתנגדו. השרים סילבן שלום ולימור לבנת נמנעו.

בין התומכים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, ציפי לבני, יאיר לפיד, שי פירון, יובל שטייניץ, משה בוגי יעלון, יצחק אהרונוביץ', גדעון סער, יעל גרמן, עופר שלח, עמיר פרץ וסופה לנדבר.

בין המתנגדים: נפתלי בנט, אורי אריאל, אורי אורבך, עוזי לנדאו, יאיר שמיר, גלעד ארדן וישראל כץ.

שר החקלאות יאיר שמיר הסביר החלטתו להתנגד: "עמדתי העקרונית היא שהמו"מ עם הפלשתינים חייב להתחיל ללא תנאים מוקדמים ואפשר היה לשפר את תנאי פתיחת המו"מ. ההחלטה יוצרת תקדים מסוכן רק כדי להתחיל תהליך, שסופו לא ידוע. זו הפעם הראשונה שמשחררים מחבלים שלא כנגד פדיון שבויים או החזרת גופות, ומדובר בחציית קו אדום".

בעקבות החלטת הממשלה על שחרור אסירים הגיב יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין: "הממשלה קיבלה היום החלטה לא צודקת ולא מוסרית המהווה שיא נוסף בתיאטרון האבסורד בו ישראל מפקירה את בטחונה ללא שום תמורה. שוב הוכח ששיחות השלום הן רק אמצעי בידי הפלשתינים לסחוט ויתורים מצד ישראל, ולצערי, הממשלה נפלה פעם נוספת למלכודת שקופה זו".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת הכספים מהבית היהודי הגיב: "החלטת הממשלה שהתקבלה היום היא בושה שאין כדוגמתה, שחרור מחבלים אך ורק לשם פתיחת משא ומתן כמוה ככניעה לתכתיבי הרש״פ לתנאים מוקדמים. ניתן היה לצפות כי ארה"ב הנאבקת בטרור תמנע מללחוץ על ישראל לשחרר רוצחים, בעוד היא מסרבת לשחרר מזה שנים אזרח ישראלי שאינו מחבל ואינו מהווה איום על ביטחונה״.

ח"כ אלי ישי: "שחרור מחבלים הינו אופצייה רק כאשר חייו של חטוף ישראלי עומדים על הפרק. אסור שפסקי דין כנגד טרוריסטים יהיו המלצה בלבד. בתגובה להחלטת השרים, אמרתי שהשולחן הרעוע, הקרוי 'שולחן המו"מ הישראלי פלסטינאי' איננו יכול להכיל תנאים מוקדמים, ובוודאי לא שחרור מחבלים, שעתידים להכניס עשרות ישראלים לאיומי טרור ובטחון. חובתה של המדינה לעשות כל שניתן למען בטחון אזרחיה ובמידת הצורך לדון בשחרור מחבלים רק בתמורה לפדיון שבויים, ואף זו שאלה שבמחלוקת המחייבת כללים מוסדרים, אך פעולה שתסכן בטחון היהודים כולם, ועשוייה אף להוביל לחטיפת אזרחים וחיילים ישראלים, שכל מטרתה הסכמה ראשונית לישיבה למו"מ - הינה צעד שגוי ומסוכן.
אסירים פלסטינים בנימין נתניהו שיחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד