כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אור ירוק:עלייה של 67% במספר רוכבי האופניים שנפצעו קשה בערים

שמונה רוכבי אופניים נהרגו בשנת 2012 בתאונות דרכים בערים • הממוצע השנתי עומד על שבעה הרוגים בשנה • שמואל אבואב: חובה להסדיר שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בשנת 2012 ישנה עלייה של 67% במספר רוכבי האופניים שנפצעו קשה בתאונת דרכים בערים, לעומת שנת 2011. כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

גם מספר רוכבי האופניים שנהרגו בתאונת דרכים בערים עלה בשנת 2012 לעומת הממוצע השנתי: בשנת 2012 נהרגו שמונה רוכבי אופניים בערים, ואילו הממוצע השנתי בעשר השנים האחרונות (2033-2012) עומד על שבעה הרוגים בשנה.

בשנת 2012 נפגעו 236 רוכבי אופניים בערים, מתוכם 8 רוכבים נהרגו ועוד 65 נפצעו באורח קשה. מדובר על עלייה במספר הנפגעים לעומת שנת 2011, בה נפגעו 221 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בערים.

בשנת 2013, הנתונים מדאיגים אפילו יותר: עד חודש מאי השנה, נפגעו 100 רוכבי אופניים מתוכם נהרגו חמישה ונפצעו באורח קשה 14.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשנים האחרונות גדלו מספר רוכבי האופניים בשל היותם כלי תחבורה זול, נוח, בריא ותורם לאיכות הסביבה. יחד עם זאת אנו רואים עליית מדרגה בהרוגים רוכבי אופניים מה שצריך להוות תמרור אזהרה הן למדינה והן לרשויות המקומיות אשר חייבות להסדיר שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם. יש לבצע הפרדה בין רוכבי האופניים לבין כלי הרכב בכביש בכדי להפחית את מספר רוכבי האופניים ההרוגים".

בתל אביב נפגעו 68 רוכבי אופניים בשנת 2012, 2 נהרגו ו- 20 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו 15 רוכבי אופניים בשנת 2012, 7 נפצעו באורח קשה.
בבני ברק נפגעו 12 רוכבי אופניים בשנת 2012, 3 נפצעו באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 10 רוכבי אופניים בשנת 2012, אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 10 רוכבי אופניים בשנת 2012, אחד נהרג ו- 3 נפצעו באורח קשה.

אנשי משרד התיירות הציגו לאחרונה את חזון המשרד בנוגע להסדרת שבילי אופניים בישראל. על פי התכנון, לאחר השלמת התכנית, יוקמו ברחבי הארץ 1,100 קילומטרים של שבילי אופניים, מהגולן ועד לאילת.

מטרת התכנית היא לקדם את ענף רכיבת האופניים בישראל כמרכיב מהותי בתרבות בילוי שעות הפנאי בטבע, כאמצעי תחבורה נפוץ וכמסגרת שתאפשר למצב את מדינת ישראל כיעד תיירותי בתחום רכיבת האופניים העולמי.

תחום הרכיבה על האופניים התפתח מאוד בשנים האחרונות בישראל, וכיום ישנם כמיליון רוכבי אופניים. למרות יתרונותיהם של האופניים ככלי תחבורה זול ובריא, הם גם חושף את הרוכב עליו לסכנות רבות. ישנה קהילה גדולה של רוכבי אופניים, הרוכבים בצידי הכביש או בשטח ועל המדינה להסדיר עבורם שבילי רכיבה בטוחים.

רוכבי האופניים רוכבים פעמים רבות ללא אמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. מחקרים בעולם הראו כי חבישת קסדה יכולה לצמצם את הסיכון לפגיעת ראש עד 85% ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, בזמן רכיבה יש להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, יש לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.





אור ירוק אופניים קסדה שבילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד