כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נחשפה ב'בחדרי'

כהנא נגד יוזמת ליברמן: "לא ניתן לזה לקרות"

כחודש לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' את יוזמתו ההרסנית של שר האוצר ליברמן בשירותי הדת, סגן השר מתן כהנא מתייחס ומצהיר כי לא ייתן יד לכך בשום אופן. לדבריו: "ההצעה הזו לא מקובלת עלי ואינה רלוונטית, לא אתן יד לסגירת שירותי הדת בישראל"

כהנא נגד יוזמת ליברמן: "לא ניתן לזה לקרות"
מתן כהנא/אביגדור ליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סגן השר לשירותי דת, חבר הכנסת מתן כהנא יוצא פומבי נגד יוזמת שר האוצר אביגדור ליברמן שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים', הצעה שתביא לסכנת סגירתן של המועצות הדתיות ביישובי ישראל, סגן השר מבהיר, "הצעת האוצר מהותה לסגור את שירותי הדת במדינת ישראל. לא ניתן לזה לקרות".

בכנס ראשי מועצות דתיות בראשון לציון שהתקיים היום (חמישי) במעמד סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא הוא אמר: "מיום כניסתי לתפקיד אני מחפש דבר אחד והוא שיפור שירותי הדת בישראל, זה הדבר הקדוש בעיני, לא אנשים ולא מוסדות רק שירותי הדת הם קדושים".

סגן השר התייחס לפרסום ב'בחדרי חרדים' בדבר ההצעה של משרד האוצר לסגור את המועצות הדתיות והבהיר כי, "ההצעה הזו לא מקובלת עלי ואינה רלוונטית, לא אתן יד לסגירת שירותי הדת בישראל", כשהוא מדגיש כי לא יאפשר מתווה שיפגע בראשי המועצות ועובדיהם, ושהתקצוב לא ייפגע. "שירותי דת הם חשובים בעיני לא פחות ואולי אף יותר משירותים אחרים כמו רווחה, חינוך, תברואה".

מתן כהנא נואם השבוע בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מתן כהנא הבהיר כי התכנית שהוא מקדם לשינוי מבני במועצות הדתיות תבסס על מספר עקרונות יסוד, "הראשון הוא תכנית שמשדרגת ולא פוגעת באספקת שירותי הדת בכלל מדינת ישראל. שנית, החלת חובה חוקית ותקצוב סדור על הרשויות המקומיות ולא הסדר וולונטארי מקומי שאינו מגובה בתקציבים. שלישית, בשונה מהמצב הקיים היום הקצאת תקציב גם ל-40 הרשויות המקומיות בארץ בהן אין מועצות דתיות. רביעית, סמכויות פיקוח ובקרה ברורות מצד המשרד לשירותי דת על הגופים מספקי השירות. חמישית, שמירה על מעמדו של הרב המקומי כאוטוריטה תורנית בכל הקשור לשאלות הלכתיות באספקת שירותי הדת. שישית, שמירה על זכויות וחובות העובדים הקיימים במערכת".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בחוק ההסדרים שמבקש ליברמן לאשר הוא מבקש לבצע רפורמה שתביא למהפכה שלילית בעולם המועצות הדתיות. לפי טיוטת חוק ההסדרים שחשפנו בזמנו, עולה יוזמה שתביא לסגירת המועצות הדתיות ברחבי הארץ, שתחום הדת כמו גם התקציב יהיה בשליטת המועצה המקומית שתוכל אף לאיים לפזר מועצה דתית בכל הזדמנות.

מתן כהנא אביגדור ליברמן המועצות הדתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד