י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בן בריתו של פוטין לועג

המנהיגים הגיעו לקייב; "אוהבים צפרדעים וספגטי"

ביקורם של מנהיגי אירופה בקייב עורר את זעמו של דמיטרי מדבדב, שכינה את הצרפתים, הגרמנים והאיטלקים "אוהדי צפרדעים, בשר כבד וספגטי". לטענתו, לביקור בקייב יהיה "אפס תועלת" מכיוון שהמנהיגים הללו תומכים בהצטרפותה המיידית של אוקראינה לאיחוד האירופי

המנהיגים הגיעו לקייב; "אוהבים צפרדעים וספגטי"
ביקור המנהיגים אצל זלנסקי צילום: דוברות נשיא אוקראינה

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, בעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זעם ותקף את מנהיגי צרפת, גרמניה ואיטליה לאחר שהשלושה ביקרו היום את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בקייב ואף יצאו עמו לסיור בעיירות הסמוכות שנחרבו עד מוות. מדבדב כינה אותם "אוהדי צפרדעים, בשר כבד וספגטי".

שלושת המנהיגים, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, וראש ממשלת איטליה מריו דראגי, הודיעו על תמיכתם בכך שאוקראינה תקבל מעמד של מועמדת רשמית מיידית להצטרף לאיחוד האירופי. השלושה הגיעו כאמור לקייב לפגישה עם הנשיא זלנסקי בפעם הראשונה מאז רוסיה פתחה בפלישתה האכזרית בפברואר האחרון.

המנהיגים הגיעו היום (חמישי) לבירת אוקראינה ברכבת מפולין לפני שסיירו באירפין, פרבר של בירת אוקראינה ההרוסה, שבו בוצעו זוועות מחרידות על ידי חיילים רוסים.

הם הופיעו עם נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס, לצד זלנסקי בארמון מרינסקי הנשיאותי של קייב. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בארמון אמר נשיא צרפת מקרון, "ארבעתנו תומכים במעמדות של אוקראינה להצטרפות לאיחוד האירופי".

מוקדם יותר, ארבעת המנהיגים סיירו בהרס שחוללו הרוסים בעיר אירפין במהלך כיבוש שנמשך חודש, נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב אמר כי ביקורם של מנהיגי אירופה לא יועיל וכי "מעריצים אירופאים של צפרדעים, פשר כבד וספגטי אוהבים לבקר בקייב. עם אפס תועלת, הם הבטיחו לאוקראינה חברות באיחוד האירופי וטילי הוביצרים לאוקראינה", מדבדב לגלג על המנהיגים והזכיר את הוודקה של אוקראינה בלעג, "זה לא יקרב את אוקראינה לשלום" אמר.

רוסיה הזהירה מפני אספקת נשק מערבי חדש לאוקראינה; "אני רוצה לקוות שמנהיגי שלושת המדינות הללו ונשיא רומניה לא יתמקדו בתמיכה באוקראינה על ידי נתינת נשק נוסף לאוקראינה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, הוא הוסיף כי זה יהיה "חסר תועלת לחלוטין ויגרום נזק נוסף למדינה". מנהיגי הכלכלות הגדולות של האיחוד האירופי יצאו למסע ראשון לאוקראינה מאז שרוסיה שלחה חיילים לאוקראינה ב-24 בפברואר.

מקרון אמר כי ישנם סימנים לפשעי מלחמה באירפין בעקבות טבח של כוחות רוסים, הוא גינה את "הברבריות" של ההתקפות שהרסו את העיירה, ושיבח את האומץ של תושבי אירפין וערים אחרות באזור שהחזיקו מעמד מול הרוסים, וכך מנעו מהרוסים לתקוף את קייב. כשנשאל על ידי עיתונאי מדוע הגיע לאוקראינה, אמר מקרון עם הגעתו: "זה רגע חשוב, זה מסר של אחדות שאנחנו שולחים לאוקראינים, של תמיכה, לדבר גם על ההווה וגם על העתיד, שכן השבועות הקרובים, כידוע, יהיו מאוד קשים".

קנצלר גרמניה שולץ תיאר סצנות של "אכזריות בלתי נתפסת" ו"אלימות חסרת היגיון". שולץ אמר ליומון הגרמני 'בילד' "אנחנו רוצים להראות לא רק סולידריות, אלא גם להבטיח שהעזרה שאנו מארגנים, העזרה הפיננסית, הומניטרית, אבל גם, בכל הנוגע לנשק, תימשך, ונמשיך בזה כל עוד זה נחוץ למאבק של אוקראינה נגד מוסקבה" אמר.

קייב צפרדעים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי דימטרי מדבדב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד