י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוב 'תקלה' פתאומית

שריפה ענקית פרצה בשדה הגז הגדול ביותר ברוסיה

צינור שהתפוצץ בשדה הגז הענק ברוסיה 'יורנגויסקוי', גרם לשריפת ענק. השריפה כובתה בסביבות השעה 4 לפנות בוקר. השדה מספק גז לאירופה, וכעת קיים חשש מהפרעות באספקה ​​ועליית מחירים על רקע משבר האנרגיה

שריפה ענקית פרצה בשדה הגז הגדול ביותר ברוסיה
שריפת גז: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר שכמה מפעלים בבעלות המדינה עלו באש בשבועות האחרונים ברחבי רוסיה, שוב זה קורה: שדה הגז הגדול ביותר ברוסיה בער אמש (חמישי) לאחר שצינור התפוצץ, ושלח להבות ענקיות לשמיים. ענקית האנרגיה 'גזפרום' מסרה כי השריפה פרצה בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר בשדה הגז באזור סיביר. המאגר 'ימאל-אירופה' הוא מאגר הגז הפעיל הגדול בעולם עם אספקה ​​המיועדת בעיקר לאירופה דרך צינור ימאל-אירופה.

למרות שגזפרום טוענת כי השריפה כבתה, המקרה בהכרח מעורר חשש מהפרעות באספקה ​​ועליות מחירים נוספות באירופה, שכבר נמצאת בעיצומו של משבר אנרגיה. בפעם האחרונה שריפה פגעה במקום באוגוסט אשתקד, והובילה לירידה ניכרת בייצור והמחירים זינקו. עם זאת, השריפה ההיא התרחשה במתקן עיבוד שדרכו עוברות כמויות גדולות של גז טבעי בדרכו לאירופה.

גזפרום מסרה כי היא עדיין מנתחת את היקף הנזק, אך לא הייתה הפרעה לאספקה. "השריפה התרחשה ב-2:30 לפנות בוקר ב-16 ביוני", אמר דובר החברה. "לא היו נפגעים, בשעה 4 בבוקר השריפה כובתה". השריפה היא האחרונה בסדרה של שריפות במתקנים רוסיים מרכזיים על רקע המלחמה עם אוקראינה, שהובילה לחשדות לחבלה. השריפות כוונו בעיקר למתקנים עם קשרים לצבא או לממשלה, וכללו מקום נוסף שם נפגע צינור המספק נפט לאירופה.

אוקראינה לא הגיבה על אף אחת מהשריפות, ולא ברור אם כולן קשורות לקייב. עם זאת, על פי החשד, אתרים קרובים לגבול אוקראינה הותקפו באמצעות טילים, מל"טים ומסוקים.

מלחמת אוקראינה רוסיה דליפת גז גז סיביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד