י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הגיע הזמן למעשים"

קמפיין לחץ: בליכוד מחזרים, אורבך מסנן

חבר הכנסת ניר אורבך עדיין נמצא בראש הכותרת כמי שמסוגל במו אצבעו לגרום לסיום ממשלת בנט-לפיד אחרי שנה בלבד וייצא לבחירות ללא דאגה כשמקומו ותפקידו מובטחים. אבל בינתיים המצב מוקפא, אורבך בחופשה משפחתית בצפון ולא מגיב לפניות ולחיזורים | הבוקר, קמפיין בחוצות ירושלים ובעיתונות

קמפיין לחץ: בליכוד מחזרים, אורבך מסנן
בנימין נתניהו/ניר אורבך צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בכירים במפלגת 'הליכוד' ניסו בסוף השבוע ליצור קשר עם חבר הכנסת ניר אורבך כדי לקדם עמו את עסקת פרישתו מהקואליציה, אך הוא ניתק מגע ונעלם, מסרב להגיב לפניותיהם או ליצור עמם קשר חזרה. כך מדווח יקי אדמקר ב'וואלה'.

בינתיים, אורבך שוהה בחופשה בצפון יחד עם משפחתו, אבל גורמים המעורים בפרטים טוענים כי החשש העיקרי של חבר הכנסת שהודיע השבוע על פרישה זמנית מהקואליציה נובע מההבנה כי בליכוד לא מעוניינים בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, אלא בבחירות ואין לו דרך להבטיח כי ההצעה שקיבל לתפקיד שר בממשלה הבאה ושריון ברשימת הליכוד לכנסת הבאה - תקוים.

גורמים שמעורים בפרטים אמרו ל'וואלה' כי "אורבך מרגיש שההצעה אינה קונקרטית מספיק". עם זאת, ההערכות הן כי אורבך ישוב מחופשה בתחילת השבוע הבא, והצדדים ישובו לשיחות ביניהם בתקווה שהן יבשילו למהלך משמעותי.

במקביל מדווחת יערה שפירא ב'כאן 11', כי בליכוד יבקשו בתחילת השבוע מאורבך לתמוך בפיזור הכנסת - אך אם לא יכריז על תמיכתו, ככל הנראה יימנעו מהעלאת החוק להצבעה. ההערכות באופוזיציה הן שההצבעה תדחה לסוף החודש, אז הלחץ לקראת פקיעת תקנות יו"ש יגרום לאורבך לתמוך בפיזור. שכן התפזרות הכנסת תאריך אוטומטית את תקנות יו"ש בעוד שישה חודשים.

בינתיים הלחץ נמשך בדמות קמפיין נגד אורבך בעיתונות של הציונות הדתית וגם בשלטי החוצות בכניסה לירושלים - תחת הכותרת "חלאס 'איומים', הגיע הזמן למעשים". זהו ניסיון להפעיל עליו לחץ - בטענה שלא מספיק לעבור לצד השני, אלא גם לעשות זאת מהר ובצורה מוחלטת.

ניר אורבך מפלגת הליכוד שיריון ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד