י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"זוכר היטב מי המורה הגדול שלי"

יו"ר הסוכנות הנבחר: "הופתעתי; זה לא היה בתוכניות"

לאחר ההודעה על בחירתו לתפקיד היוקרתי, יו"ר הסכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג התייחס לבחירתו: "החלטנו שאנחנו הולכים על זה ולוקחים עוד משימה למען מדינת ישראל". על התפקיד: "תפקידנו להגיע לכל יהודי בעולם, ולהושיט לו יד"

יו"ר הסוכנות הנבחר: "הופתעתי; זה לא היה בתוכניות"
דורון אלמוג צילום: Flash 90

אלמוג דורון, יו"ר הסוכנות היהודית הנבחר, הגיב אמש (חמישי) לבחירתו לתפקיד, שזכתה לברכות מכל המערכת הפוליטית, לאחר דחיות שוב ושוב בבחירה.

הוא סיפר בראיון לגל"צ, "גיליתי על המינוי לפני שעה ורבע. הופתעתי מעצם הפנייה לפני 3 שבועות, זה לא היה בתכניות שלי אבל עשיתי הערכת מצב עם אשתי, והחלטנו שאנחנו הולכים על זה ולוקחים עוד משימה למען מדינת ישראל".

"העוצמה של העם היהודי צריכה גם לנבוע מהקשר עם הקהילות בתפוצות. הסוכנות היא נכס אסטרטגי והיחסים של מדינת ישראל עם התפוצות זה נכס אסטרטגי, חצי מהעם עדיין נמצא שם. תפקידנו להגיע לכל יהודי בעולם, ולהושיט לו יד".

דורון, שהקים כפר שיקומי שקרוי על שם בנו ערן שנפטר ממחלת קסטלמן, ריגש ואמר: "נלך עכשיו לקבר של ערן בנינו, הילד שמעולם לא דיבר ולא קרא לי אבא. אני אסיר תודה על הבחירה וזוכר היטב מי המורה הגדול שלי - ערן בני, שלימד אותי יותר מכל אחד אחר מה היא הרגישות האנושית ואהבת האדם", סיכם.

הנשיא יצחק הרצוג, שהיה לפני כן יו"ר הסוכנות, בירך: "מדובר בתפקיד חשוב מאוד בעולם היהודי, הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו. הוא משפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו של אלמוג יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך גם הוא: "דורון אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ, ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים. ני מאחל לדורון הצלחה גדולה בחיבור העם היהודי למדינת ישראל, ובהעלאת קרנה של ישראל בעולם".
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני מברך את דורון אלמוג לרגל היבחרו לראש הסוכנות היהודית. אנחנו מכירים שנים רבות מאז מבצע יונתן שבו נפל אחי יוני ז״ל. אני בטוח שיפעל למען אחדות ישראל והעם בתפקידו החשוב. בהצלחה!".
הסוכנות היהודית יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד