כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עמי פופר לנתניהו: גם אני רוצה להשתחרר

עורך דינו של האסיר היהודי עמי פופר פנה לראש הממשלה: "מרשי הינו האסיר היהודי היחיד אשר עומד אף הוא באותם קריטריונים שנקבעו בהחלטת הממשלה לשחרר מחבלים"

עמי פופר. צילום: ישי דריקס
עמי פופר. צילום: ישי דריקס

לאחר החלטת הממשלה לשחרר מחבלים עם 'דם על הידיים', פנה עורך הדין עדי קידר מעמותת 'חננו' - המעניקה סיוע משפטי ליהודים העצורים או שפוטים על רקע לאומי - בשם האסיר היהודי עמי פופר, המרצה עונש מאסר עולם בגין רצח שבעה פלסטינים, בפניה אל ראש הממשלה להביא לשחרורו במסגרת עסקת שחרור מחבלים, ועל פי אותם קריטריונים שנקבעו בהחלטת הממשלה.

במכתבו מציין עו"ד קידר: "עיון ב'קריטריונים' שפורסמו מלמד על כך שמרשי הינו האסיר היהודי היחיד אשר עומד אף הוא באותם קריטריונים. זאת, בעיקר מהטעם שהוא מרצה את עונשו משנת 1990, כשלוש שנים בטרם נחתם הסכם אוסלו".

בהמשך מכתבו מציין קידר: "לא זו בלבד שמדובר במקרה יחיד ובודד, אלא שאף הנסיבות האישיות הטראגיות של מרשי, יש בהן כדי לתמוך את בקשתנו שבמידה ויוחלט על שחרור האסירים, אזי יהיה מקום לשקול בחיוב אף את שחרורו של מרשי".

בהמשך מכתבו פונה קידר אל ראש הממשלה ומציין: "לאורך כל תקופת מאסרו, התנהגותו של מרשי הייתה מופתית והוא היווה גורם מרכזי בהתנהלות האגפים בהם שהה, וחיזק את הקשר בין האסירים ובין אנשי הסגל.

"מצאתי לנכון לפרט את חשיבות התנהגותו הטובה של מרשי, שכן עניינו שונה בתכלית מהתנהלותם של האסירים הביטחוניים אשר אינם מביעים חרטה על מעשיהם, ועדיין משויכים לארגוני הטרור מהם יצאו לפועלם".

שמואל מידד, יו"ר עמותת 'חננו' מציין: "אנו ב'חננו' נגד כל שחרור של אותם מחבלים רוצחים שפלים. אך, אחרי שממשלת ישראל קיבלה החלטה שפלה ואומללה לשחרר את אותם רוצחים, עליה לפחות למראית עין לעשות צדק ואיזון ולשחרר גם את כל האסירים היהודים השפוטים על אותן מעשים, ולא לנהוג באיפה ואיפה רק לצד של אותם מרצחים. אנו ממתינים לתשובתו החיובית של ראש הממשלה".
עמי פופר חננו שיחרור מחבלים אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד