י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנכד של ר' אריה

דיין האמת: המחנך מרמת שלמה נפטר מהמחלה

אבל בשכונת רמת שלמה בירושלים: המחנך הרב הגאון רבי חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל מחשובי תושבי השכונה בירושלים הלך לעולמו לאחר שחלה במחלה הנוראה והוא בן 64 בפטירתו. הלוויתו ביום שישי בצהריים מביתו להר הזיתים 

דיין האמת: המחנך מרמת שלמה נפטר מהמחלה
הרב הגאון רבי חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבוקר הבשורה הקשה על פטירתו של המחנך הרב הגאון רבי חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל מחשובי שכונת רמת שלמה בירושלים לאחר שחלה במחלה הנוראה והוא בן 64 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בחג הפסח תשי"ח לאביו הגאון המובהק רבי יהושע דב גרודזיצקי זצ"ל ראש ישיבת ביאלסטוק שהיה תלמיד מובהק למרן הגאון רבי ברוך דב ליבוביץ זצ"ל ומחבר הספר 'קדשי יהושע' על הש"ס, ולאמו מרת שרה מרים ע"ה בתו של רבי אהרן יעקובוביץ זצ"ל שהיה חתנו של הגאון הצדיק רבי אריה לוין זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק שם היה תלמיד מובהק לרבותיו, ובפרט למרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בו דבק כתלמידו הנאמן עד סוף ימיו ואף בהמשך זכה להשתדך עם משפחתו שבתו נישא לנינו של מרן, נכדה לראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, כמו כן דבק במורו ורבו ראש הישיבה הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל שחלק משיעוריו של ראש הישיבה התבססו על מה שכתב בשיעורים.

היה הראשון שהחל בהוצאת סדרת שיעורי רבו מרן הגר"ש רוזובסקי זצ"ל עוד בחיי רבו, כשרבו זצ"ל סמך את ידיו על צורת כתיבת השיעורים מה שהיה אבן הפינה לספרים הנודעים שיעורי רבי שמואל.

 בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת עדינה שתחי', נכדתו של הגאון הצדיק רבי שלום שכנא זאהן זצ"ל שהיה מהאחרונים שפגשו את מרן בעל ה'חפץ חיים' זצ"ל.

לאחר נישואיו קבע את מקום מגוריו בירושלים וברמת שלמה בירושלים, שם היה לאחד מחשובי תושבי השכונה. בבית הכנסת חזון איש יסד את השיעור המפורסם במוצאי שבת בהלכות שבת אותו מוסר הגאון רבי משה ידלר בעל 'מאור השבת'. 

הוא שימש כמחנך בכתה ח' בתלמוד תורה 'חמדת שלמה' ברמת שלמה וכן בתלמוד תורה אחיעזר בבית וגן שם העמיד תלמידים הרבה. 

עד לאחרונה ממש לימד בת"ת 'כנסת יהודה' אך המחלה גרמה לו שלא היה יכול לתפקד, כמו כן במשך כמה שנים שימש אחר הצהריים כמלמד בת"ת חפץ חיים. 

עובדה מעניינת כשהגרח"ש זצ"ל לימד בת"ת 'אבני שלמה' בגבעת שאול שעמדה תחת נשיאות מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל, ובאחד הפעמים כשבחן מרן הגר"ש את התלמידים (שלא בפני הגרח"ש) ובסיום המבחן התבטא מרן הגר"ש כי לפי הבקיאות והנוסח בהרצאת הסוגיות מוכרח אצלו כי הם לומדים אצל תלמיד חכם מופלג.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמות מיוחדת ומאירת פנים בצורה מיוחדת במינה, שקד על התורה ושמח בה, היה מחנך ומרביץ תורה בצורה מופלאה, בהיותו פה מפיק מרגליות היה מדרדק בהלכה ותמיד ינק לאור אבותיו הגדולים ורבותיו. היה מסור לתלמידיו ונתן דעתו ונפשו להצלחתם.

בחודש אדר תשע"ו נהרגה אחותו, המורה מרת לאה מלמוד ע"ה לאחר שנהרגה באוטובוס הדמים קו 402 שעשה את דרכו מירושלים לבני ברק. 

הוא הותיר אחריו עשרה ילדים, שמתוכם שניים שטרם שזכה להשיא. 

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת שלח) בשעה 13:30 מביתו ברחוב חזון איש 35 בשכונת רמת שלמה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רמת שלמה הלוויה שלום שכנא זאהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד