כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתחרים מי יותר גרוע

המועמדים לנשיאות קולומביה עוינים את ישראל

מועמד בבחירות הקרובות לנשיאות קולומביה שיבח את היטלר בשנה שעברה, ואז חזר בו. הוא אמר בראיון שהוא "חסיד של הוגה דעות גרמני גדול בשם אדולף היטלר". רודולפו הרננדז, אחד משני המועמדים בבחירות, הריץ קמפיין ברשתות החברתיות במימון עצמו

המועמדים לנשיאות קולומביה עוינים את ישראל
רודולפו הרננדז מוקף תומכים צילום: טוויטר

בסיבוב הראשון שהתקיים ב-29 למאי בבחירות לנשיאות קולומביה, זכה מועמד השמאל גוסטבו פטרו ביותר מ-40% מהקולות. מולו יתמודד בסיבוב השני, שייערך ביום ראשון הקרוב ב-19 ביוני, מועמד עצמאי המזוהה עם הימין רודולפו הרננדז, שהפתיע וזכה ב-28% מהקולות בסיבוב הראשון. שני המועמדים עוינים לישראל, ולא ברור מי מהם יעשה פחות נזק ליחסים בין ישראל לקולומביה.

מועמד הימין לנשיאות קולומביה שיבח את הצורר הנאצי אדולף היטלר בשנה שעברה, ואמר שהוא התבלבל בין המנהיג הנאצי לאלברט איינשטיין. האיש בן ה-77, רודולפו הרננדז, אמר בראיון ברדיו שהוא "חסיד של הוגה דעות גרמני גדול בשם אדולף היטלר". מאוחר יותר אמר שהוא התכוון לאיינשטיין, ולא היה מעריץ של היטלר, אבל לראש העיר לשעבר יש היסטוריה של הערות פוגעניות אחרות.

סיבוב הבחירות בין הרננדז ליריבו מהשמאל גוסטבו פטרו יתקיים בסוף השבוע. סקרי דעת קהל מצביעים על מירוץ צמוד. הרננדז, שאין לו קשרים עם מפלגות מבוססות ואין לו נטייה פוליטית ברורה, הוא איל נדל"ן שמנהל את הקמפיין שלו במימון עצמי ברשתות החברתיות.

מלבד דבריו על היטלר, הוא השמיע הערות מזלזלות על נשים בוונצואלה בעת שעבדו, הוא גם סטר לחבר מועצת העיר מהאופוזיציה במהלך ויכוח ב-2018. הוא הגיע למקום השני בהפתעה בסבב בחירות ראשון ב-29 במאי, מנע מפטרו ניצחון מוחלט, הרננדז, ראש עיריית בוקרמנגה לשעבר בצפון קולומביה, רץ עם הקמפיין נגד שחיתות ברשתות החברתיות, כדי להפיץ את המסר שלו ולא הופעות פומביות. הוא סירב בתוקף לדון במועמדים אחרים.

הרננדז מיקד את הקמפיין שלו בעיקר במאבק בעוני, שמשפיע על כ-39% מ-50 מיליון תושבי קולומביה. הוא נשבע לא להעלות מסים, להוריד את המע"מ מ-19 ל-10% ולהגביר את ההוצאות החברתיות על ידי כיווץ הבירוקרטיה. הרננדז מאשים את השחיתות הממשלתית בחלק גדול מאי השוויון הכלכלי העמוק של קולומביה, אך הוא עצמו נחקר בגין "הטבות לא ראויות" שניתנו לצדדים שלישיים כשהיה ראש העיר.

הוא הואשם בהבטחת דיור חינם בשכונות עניות בזמן שהתמודד על ראשות עיריית בוקראמנגה, ולאחר מכן לא עמד בה.

קולומביה היטלר בחירות לנשיאות מועמד לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד