י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיפקו הסבר

ביידן לא אהב את התבטאות השרים שלו

הנשיא ביידן לא היה מרוצה ממזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שר ההגנה, לויד אוסטין שאמרו בפומבי שארצות הברית רוצה שאוקראינה תנצח. במהלך הפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר אוסטין לכתבים, "אוקראינה מאמינה בבירור שהיא יכולה לנצח, וכך גם כולם כאן"

ביידן לא אהב את התבטאות השרים שלו
פגישת זלנסקי עם בלינקן ואוסטין צילום: מתוך הטלגרם של נשיא אוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא היה מרוצה ממזכיר ההגנה ומזכיר המדינה שלו מוקדם יותר השנה, לאחר שהצהירו בפומבי שארצות הברית רוצה שאוקראינה תביס את רוסיה בפלישה האכזרית שלה שהחלה חודשים קודם לכן. ביידן הביע את אי הסכמתו בשיחת ועידה עם שר החוץ אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין לאחר ביקור של השניים באפריל בקייב, כך אמרו לרשת NBC מספר פקידי ממשל המכירים את השיחה.

במהלך הפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר אוסטין לכתבים, "אוקראינה מאמינה בבירור שהיא יכולה לנצח, וכך גם כולם כאן". בנוסף, אוסטין אמר כי ארה"ב רוצה לראות "רוסיה נחלשת עד כדי כך שהיא לא תוכל לעשות את הדברים שהיא עשתה בפלישה לאוקראינה". בלינקן הגיב, "אני חושב שמזכיר ההגנה אמר את זה טוב מאוד".

אך לנשיא, לפי הדיווחים, זה היה רחוק מדי. כששני המזכירים נסעו הביתה, הם נפגשו לשיחה עם ביידן שביקש מהם להפחית את ההערות, כך אמרו גורמים רבים ל-NBC News. "ביידן לא היה מרוצה כשבלינקן ואוסטין דיברו על ניצחון באוקראינה", אמר פקיד אחד. "הוא לא היה מרוצה מהרטוריקה".

הגורמים הרשמיים חשפו כי הנשיא מודאג מכך שהדברים הללו עלולות להגדיר ציפיות לא מציאותיות לגבי המלחמה ועלולות להגביר את הסיכון של ארה"ב להיות מעורבת ישירות. במהלך השיחה, אוסטין ובלינקן אמרו לביידן כי ההערות לא הובנו כהלכה וסיפקו לנשיא הסבר מלא.

פקיד אחד אמר כי בסופו של דבר, ביידן לא הזהיר את שני המזכירים וכי זו עדיין המטרה של ארה"ב לראות את אוקראינה מביסה את רוסיה. הבית הלבן והמועצה לביטחון לאומי לא הגיבו לבקשת תגובה של ה'ניו יורק פוסט'.

ג'ו ביידן לויד אוסטין אנתוני בלינקן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד