כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סוף הסאגה

אחרי אפליית החרדים: העירייה נקנסה ותשלם פיצויים לכל הנפגעים

עיירה בניו ג'רזי שהואשמה בהעברת חוקים נגד חרדים, בהם נאסר לבנות פנימיות לישיבות, תשלם קנס כספי, לצד עשרות אלפי דולרים שתיאלץ להעביר לכל מי שסבל מאותה אפליה | העיירה משנה כיוון: "אנשים מכל הדתות מוזמנים ויש להם את הזכות לקיים את דתם ללא אפליה"

ישיבה בניו ג'רזי: אילוסטרציה
ישיבה בניו ג'רזי: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

משרד המשפטים האמריקני תבע את העיר ג'קסון בגין העברת שני חוקים בשנת 2017 שאסרו על מעונות ופנימיות והגבילו את המקומות שבהם ניתן לבנות בתי ספר חרדיים, במאמץ להרתיע חרדים לעבור לעיר. העיר ג'קסון ביטלה את החוק המפלה ותשלם קנס בסך 45,000 דולר, כך הודיע ​​משרד המשפטים האמריקאי בניו ג'רזי, העיר תשלם גם 150,000 דולר לקרן מיוחדת עבור כל מי שסבל מהאפליה, כך לפי הודעה לעיתונות.

"הגבלות על אזורים שמכוונות בכוונה לקהילות דתיות אין מקום בחברה שלנו", אמרה עוזרת התובע הכללי, קריסטן קלארק בהצהרה והוסיפה כי "חוקי זכויות האזרח הפדרליים מספקים הגנות חזקות כדי להבטיח שקהילות דתיות יזכו ליחס שווה ולא יהיו נתונים לאפליה בגלל אמונתן. החלטה זו מאשרת כי חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית, ואנשים מכל הדתות, מוזמנים לקהילות שלנו ויש להם את הזכות לקיים את דתם ללא אפליה".

על פי משרד המשפטים, העיר ג'קסון, במחוז אושן שבניו ג'רזי, העבירה שתי תקנות אזוריות מכיוון שהאוכלוסייה היהודית האורתודוקסית באזור גדלה. הממשלה הפדרלית תבעה את העיר במאי 2020 בטענה שג'קסון הפרה את "חוק השימוש בקרקעות דתיות ומוסדות מוסדיים, ואת חוק הדיור ההוגן".

כ-1,000 משפחות אורתודוכסיות מבין 59,000 תושבי העיר הן יהודיות אורתודוכסיות, כך מסרה הממשלה הפדרלית בהסדר עם העיר. במסגרת ההסדר שעדיין צריך לעבור אישור שופט, הסכימו גורמים רשמיים להעביר פקודה חדשה שתאפשר לבתי ספר מכל הסוגים, כולל בתי ספר עם פנימיה לקום בעיר. ראש העיר מייקל ריינה אמר בהצהרה שג'קסון "מברכת ומחבקת אנשים מכל הדתות, הגזעים והרקע האתני".

כזכור, לפני שנתיים הודיע משרד המשפטים של ניו ג'רזי כי הוגשה תביעה נגד 'ג'קסון טאון' ניו ג'רזי, בטענה כי העירייה יישמה תקנות מכוונות המגבילות הפעלת בתי הספר החרדיים, כמו כן העיירה עשתה הכל כדי למנוע מחרדים להתגורר במקום. בתביעה נטען כי העירייה התנכלה לבתי ספר כולל ישיבות. בתביעה נאמר, כי העיירה העבירה שתי תקנות, ומועצת התכנון של העיירה יישמה תקנות אלה באופן שהפלה את הקהילה היהודית החרדית בניגוד לחוק השימוש בקרקע למטרות דת. עוד נטען, כי העיירה עשתה הכל למנוע את הקמתן של פנימיות לבחורי ישיבה.

 

לייקווד ניו גרז'י אפליית חרדים ישיבות פנימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד