י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אנחנו כמו פיטבולים"

אנחת רווחה בקהילה היהודית: חוק השחיטה נדחה

ברוב זעום דחה הפרלמנט בבריסל את הצעת החוק לאסור שחיטה כשרה. האגודה להגנה על בעלי החיים הגיבה בזעם: "אנחנו פיטבולים, אנחנו נושכים ולא מרפים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Anat Hermony/FLASH90

מחוקקים בלגיים ביטלו את הצעת החוק לאסור שחיטה כשרה בבריסל שבבלגיה. יוזמי החוק של איסור שחיטה יהודית, ואיסור שחיטה של מוסלמים שדומה לשחיטה יהודית, גילו כי הצעת החוק שלהם בבריסל נדחתה ברוב זעום של 52 מתנגדים לחוק מול 48 תומכים, דחיית החוק מסייעת ליהודים באזור בריסל, לאחר שבמחוזות אחרים בבלגיה השחיטה הכשרה נאסרה לחלוטין.

ההצבעה ביום שישי האחרון בפרלמנט של מחוז בריסל - אחת משלוש מדינות המרכיבות את הממלכה הפדרלית של בלגיה - הייתה אם לבטל הצעת חוק המציעה איסור שחיטה כשרה, הצעת החוק, שהוגשה על ידי מפלגות ליברליות וסביבתיות נדחתה.

מתוך 89 המחוקקים בפרלמנט של האזור, 42 הצביעו בעד דחיית החוק, ו-38 הצביעו נגד החוק, שמונה נמנעו ואחד לא נכח, מה ששמר לעת עתה את חוקיות השחיטה הכשרה והחלאלית (המוסלמית) בבריסל.

האגודה להגנה על בעלי החיים 'גאיה' הגיבה בזעם על דחיית החוק בבריסל ביום שישי של ההצעה שמטרתה לאסור שחיטה ללא הימום, מהלך שלמעשה גורם לבהמות להפוך לטריפות, "זה מדהים שחברי פרלמנט עם כל הטיעונים המדעיים העומדים לרשותם מכחישים שכדור הארץ עגול", אמרה אן דה גריף, מנהלת 'גאיה'. מנהלת 'גאיה' סבורה כי שמונת חברי הפרלמנט שנמנעו הם "אשמים בדיוק" כמו אלה שהצביעו נגד. "איך אפשר שלא לחוות דעה על משהו כל כך אכזרי", היא זעמה. "מעניין אם הם ישנו טוב בלילה".

היא אמרה כי בבית המטבחיים של אנדרלכט הבלגית מומתים החיות ללא הימום. "אבל המאבק שלנו רק התחיל", היא כבר מזהירה. "אנחנו פיטבולים, אנחנו נושכים ולא מרפים".

במחוז פלנדריה, האיסור על שחיטה ללא הימום נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019, במחוז וואלוניה הוא נכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2019. עכשיו ניסו גם פעילי בעלי חיים להביאו אל בריסל, אך נכשלו.

שחיטה כשרה שחיטה יהודית בריסל בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד