י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צעד ראשון

המחווה של האיחוד האירופי לאוקראינה: "החלטה היסטורית"

הנציבות האירופית הכריזה כי היא ממליצה על הכרזה על אוקראינה כמדינה מועמדת לאיחוד האירופי, לקראת פסגת מנהיגי האיחוד בשבוע הבא. נשיא אוקראינה זלנסקי: "הצעד הראשון בנתיב שלנו לקראת חברות באיחוד, דבר שיקרב את הניצחון שלנו"

המחווה של האיחוד האירופי לאוקראינה: "החלטה היסטורית"
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

לאחר בקשות מצידה, באיחוד האירופי המליצו אתמול (שישי) להכריז על אוקראינה כמדינה מועמדת להצטרף לאיחוד, על רקע המלחמה במזרח אירופה עם רוסיה.

הנציבות האירופית היא זה שהמליצה על צירוף אוקראינה, ובכך היא משלימה את השלב הרשמי הראשון בתהליך ההצטרפות של אוקראינה לאיחוד. ההמלצה מגיעה על רקע המלחמה עם רוסיה, שלא מעוניינת בקירוב אוקראינה למערב.

"אוקראינה הפגינה בבירור את שאיפותיה ונחישותה לעמוד בערכים והסטנדרטים האירופים. מסיבה זו, הנציבות ממליצה להעניק לאוקראינה סטטוס של מועמדת להצטרפות", אמרה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הודה על ההמלצה ואמר: "זה הצעד הראשון בנתיב שלנו לקראת חברות באיחוד, דבר שיקרב את הניצחון שלנו. אני מודה לפון דר ליין וכל חברי הנציבות על ההחלטה ההיסטורית, ומצפה ממנהיגי ממשלות האיחוד לאשר את ההצעה בשבוע הבא".

לצד אוקראינה, כיום יש 5 מדינות נוספות שכבר הוכרזו כמועמדות להצטרף לאיחוד האירופי: אלבניה, צפון מקדוניה, מונטנגרו, סרביה וטורקיה.

אוקראינה איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד