י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צעד מתריס

רק נבחר לתפקיד ומיד רץ לחבק את הרפורמים

בצעד מתריס הופיע דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית הטרי, שנבחר רק בשבוע בפני באי ועידת התנועה הכ"ד של התנועה הרפורמית שהתקיימה בשפיים בסוף השבוע, כשאינו מסתיר את עמדותיו; "זה המקום הראשון שבחרתי להיות בו לאחר בחירתי" פתח את נאומו

רק נבחר לתפקיד ומיד רץ לחבק את הרפורמים
דורון אלמוג צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר (חמישי) נבחר אלוף במילואים דורון אלמוג כיו"ר הסוכנות היהודית. מה שהיה נראה בעיני רבים כבחירה ראויה, וזאת, לאחר שלמעלה משנה, תפקיד היור היה פנוי עקב כך שלא היה בנמצא מנהיג ראוי ומוסכם שיכול היה למלא את החלל שהשאיר קודמו בתפקיד - נשיא המדינה יצחק הרצוג, כעת מסתבר שהיו"ר החדש שנבחר בקול תרועה רמה מתקשה להבין את מהות תפקידו, בצעד מתריס הופיע אלמוג בפני באי ועידת התנועה הכ"ד של התנועה הרפורמית שהתקיימה בשפיים בסוף השבוע, כשאינו מסתיר את כוונתו, "זה המקום הראשון שבחרתי להיות בו לאחר בחירתי" פתח את נאומו, היו"ר הטרי.

‏אלמוג, המשיך בנאומו וסיפר בהתלהבות על בתו הבכורה ניצן, שעלתה בגיל 12 לתורה בבית כנסת רפורמי, וע"כ שתמונת ביתה עטופה בטלית בבית הכנסת מתנוססת ותלויה בביתו.

קדם לנאום בפני המליאה שיחה פתוחה וכנה עם ראשי התנועה הרפורמית בישראל ובעולם שבמהלכה קיבל מהנהגת התנועה את הסידור הרפורמי "תפילת האדם" כשהוא מציין כי לצמד המילים יש משמעות עמוקה עבורו.

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג בתגובה לדבריו של יו"ר הסוכנות היהודית ואמר: :היום התברר כי גם מינויו של יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג נועד לרצות את המיעוט הרפורמי ולכפות על העם כולו עיוות אנטי מסורתי". לדבריו, "אלמוג חשף בועידת הרפורמים כי הוא ומשפחתו משתייכים לקהילה הרפורמית".

עוד הוסיף הניג כי "הממשלה בראשות חובש הכיפה נפתלי בנט ממשיכה לרסק את הצביון היהודי ולפגוע ברגשותיו של רוב העם היהודי".

כזכור, לאחר שפורסמה בחירתו של אלמוג כיו"ר הסוכנות התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט בציוץ בטוויטר: "‏שמחתי מאד שדורון אלמוג נבחר להנהיג את הסוכנות היהודית. דורון אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל". כתב בנט,

עוד הוסיף כי "דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ, ולבני אדם באשר הם, זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים." 

בסוף הציוץ איחל ראה"מ לאלמוג‏ "הצלחה גדולה בחיבור העם היהודי למדינת ישראל, ובהעלאת קרנה של ישראל בעולם". 

מסתבר שכבר באיחול הראשון של ראש הממשלה נפתלי בנט, נכשל אלמוג, ובמקום לחבר את העם למדינת ישראל, בחר היו"ר החדש לבצע בדיוק ההפך.

 

רפורמים הסוכנות היהודית דורון אלמוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד