ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פיזור כנסת או שמא חזרה

השבוע יוכרע גורל הקואליציה? זה מה שצפוי

ניר אורבך ממשיך להיות האתגר של הקואליציה ושל האופוזיציה. האם ישוב לזרועות הקואליציה או שמא יתמוך בפיזורה כדי לנסות לכונן ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית

השבוע יוכרע גורל הקואליציה? זה מה שצפוי
ניר אורבך עם נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

באם לא יהיה שינוי, ביום שני השבוע יפוג האולטימטום שהציב ח"כ ניר אורבך בפני ראש הממשלה נפתלי בנט כדי לייצב את הממשלה, ובמידה ולא הוא יממש את האיום שלו והוא יתמוך בפיזור הכנסת.

אורבך מתכוון לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה טרומית בלבד ואז להעניק את הזמן להקים ממשלה חלופית עם רוב ימני בתוך הכנסת הנוכחית, מהלך ללא סיכוי גבוה לאור התנגדות סיעת 'תקווה חדשה' של גדעון סער.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קורא את המפה ומעדיף ללכת לבחירות, אבל בשביל המהלך הוא צריך את ברכתו של ניר אורבך שהוא האצבע ה-61 להעביר את פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

יאיר לפיד ונפתלי בנט עדיין לא אמרו כיצד ינהגו במקרה של פיזור הכנסת, והתרחיש כי אחד מהם יתמוך אקטיבית בהקדמת הבחירות קיים על השולחן.

במיוחד כשביניהם מתנהל מאבק על תפקיד ראש ממשלת המעבר, אם יהיו אלה נציגי 'ימינה' או מחנה הימין בממשלה שיתמכו בפיזור, לפיד ייכנס לתפקיד, ובמידה ויהיו אלה אנשי מחנה לפיד, אז בנט יישאר בתפקיד.

ייתכן ולפיד ירצה למנוע את האפשרות של הקמת ממשלה חלופית ויעדיף להקדים את הבחירות בעצמו כדי להסיר את האיום מעליו, מנגד ייתכן ולפיד יראה זאת כהזדמנות היחידה לכהן כראש הממשלה ויבקש להמתין שאיש ממחנה בנט יצביע בעד הפיזור ויכניס אותו ללשכה היוקרתית עליה הוא חולם מיום כניסתו לחיים הפוליטיים. 

ניר אורבך ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד