כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ישיבת מיר מפיקה: דינר יוקרתי בירושלים

ישיבת מיר תערוך דינר יוקרתי במתחם האירועים ויו בירושלים, מיד אחרי החגים • כמה יעלה כרטיס כניסה? ומי תרם לישיבה שלושה מיליון דולר?

ראש ישיבת מיר. צילום: ארכיון
ראש ישיבת מיר. צילום: ארכיון

ישיבת מיר תערוך דינר יוקרתי מיד אחרי החגים, במתחם האירועים ויו בירושלים, כדי לכסות ולו חלקית את הגרעון הגדול שנוצר בקופתה.

את האירוע מפיקים חבר מועצת העיר ירושלים שלמה רוזנשטיין ורחל לוויטן - מנהלת מסחרית בעיתון משפחה. האירוע מיועד ל-500 זוגות, כאשר כרטיס כניסה יעלה 1000 דולר, עם אופציית לפריסה בעשרה תשלומים.

האירוע יתקיים בט"ז חשוון ועל פי הציפיות של הנהלת הישיבה, היא צפויה לגייס במהלכו 500 אלף דולר, שיוזרמו אליה כתוצאה ממכירת הכרטיסים.

בתוך כך, הצליחה הנהלת ישיבת מיר לגייס תרומה גרנדיוזית של שלושה מיליון דולר, שהובטחו לה על ידי הנגיד שלמה רכניץ מלוס אנג'לס. רכניץ סייג את המענק המיוחד בכך שהוא מותנה בגיוס מקביל של הישיבה, אצל נדיבים אחרים. "על כל דולר שאתם מגייסים אצל אילי הון מידידי הישיבה, אני נותן מצדי גם דולר. ככל שתעמיקו את הגביה והגיוס, תרומתי תעלה והיא יכולה להגיע עד 3 מיליון דולר בהתאם להצלחתם במישור הזה", הבהיר רכניץ.

שמו של רכניץ נקשר לאחרונה בכך שהבטיח לראש ישיבת קמניץ, הגאון רבי יצחק שיינר, כי הוא מעניק תרומה של שלושה מיליון דולר שתממן את בניית 'בית רכניץ' - בניין בן 6 קומות שיוקם ברחוב יחזקאל בירושלים.

כמו כן נקשר שמו של רכניץ - בוגר ישיבת מיר בעבר, כאשר לאחר פטירת רבו ראש ישיבת מיר, הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, הפתיע את ראשי הישיבה, שהייתה שקועה באותם ימים בחובות כבדים, כאשר התקשר מביתו והודיע: "אני תורם חמישה מיליון דולר. זו תהיה הפתיחה למסע גיוס התרומות של הישיבה בארצות הברית".

רכניץ הוא גם האיש שנרתם לעצור את העיקולים, על הבנייה של בית חב"ד בחוף המערבי בלוס אנג'לס הידוע כ"בית חב"ד הראשון בעולם". גורמים שונים ביקשו להטיל עיקול על רכוש בית חב"ד, וכדי להדוף את המאמצים הללו, התייצב רכניץ, ושילם סכום של 2.6 מיליון דולר. בזכותו, אומרים בקהילה המקומית, בית חב"ד נשאר פתוח ומתפקד באופן מלא.
ישיבת מיר דינר שלמה רכניץ כרטיסים גירעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד