י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
העלייה להר הבית

הראש"ל במתקפה על בן גביר: "יאהבל, מתסיס את הרוחות" • צפו

עלייתו של איתמר בן גביר להר הבית, שוב זוכה לביקורת חרדית - הראשון לציון הגר"י יוסף תקף בשיעורו השבועי ב'יזדים' במילים חריפות את חבר הכנסת הדתי ואמר: "מתסיס את הרוחות, צריך להתרחק ממנו" • על העובדה שרבו מתיר לו לעלות: "תחשוב רגע, יאהבל" • צפו בתיעוד

הראש"ל במתקפה על בן גביר: "יאהבל, מתסיס את הרוחות" • צפו
הגאון רבי יצחק יוסף צילום: יעקב כהן

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, תקף הערב (מוצ"ש) בשיעורו השבועי ב'יזדים' את חבר הכנסת איתמר בן גביר בגין עלייתו להר-הבית בניגוד לדעת רוב הפוסקים, לפחות לפי פסיקת הרבנות הראשית לישראל, כשלדבריו הוא יוצא בכך נגד "כל גדולי ישראל האמיתיים".

הרב הראשי התבטא בשיעורו השבועי נגד עליית היהודים להר, שהולכת וגדלה, ותקף את הח"כ מסיעת 'הציונות הדתית' שעולה כל כמה חודשים: "הוא נכנס להר הבית בריש גלי. זה חילול השם. לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים", אמר הגר"י על בן גביר.

רבו של בן גביר, הרב דב ליאור, רב מוכר בציונות הדתית, מתיר ואף עולה בעצמו להר, אך על כך אומר הגר"י יוסף: "יגיד 'יש לי גם כן רב' - תחשוב רגע, יאהבל, הרב שלך הוא כמו כל גדולי ישראל הרבנים האלו? זה כל גדולי ישראל, זה עשרות-עשרות רבנים".

הוא המשיך ואמר כי בן גביר "מתסיס את הרוחות, וגם כן עולה על כל צו של גדולי ישראל", וקרא לסיום לנוכחים בשיעור, "צריך להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו".

הדברים נאמרים ברקע ההתחזקות של בן גביר בסקרים שבחלקם מפלגתו 'הציונות הדתית' משיגה נתון דו ספרתי בבחירות הבאות ויש לו לא מעט תומכים חרדים בשולי המגזר.

איתמר בן גביר הרב יצחק יוסף עלייה להר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד