י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מספרים מטורפים

36.5 מיליון ילדים נעקרו מבתיהם בשנת 2021

המספר של ילדים שנעקרו מבתיהם, הוא הגבוה ביותר אי פעם, 36.5 מיליון ילדים נעקרו בשנת 2021, כך פרסם ארגון האו"ם למען ילדים. המספר כולל 13.7 מיליון ילדים פליטים ומבקשי מקלט, וכמעט 22.8 מיליון ילדים שנעקרו מבית כתוצאה מסכסוך ואלימות

36.5 מיליון ילדים נעקרו מבתיהם בשנת 2021
ילדים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארגון הילדים של האו"ם דיווח, כי כמות הילדים שנמלטו מעימותים ומשברים אחרים הוא המספר הגבוה ביותר שנרשם. הארגון יוניצ'ף דיווח, כי כמות הילדים המנסים להימלט מעימותים, אלימות ומשברים אחרים היא הגבוהה ביותר שנרשמה.

הארגון אמר בהצהרה כי 36.5 מיליון ילדים נאלצו לעזוב את בתיהם עד סוף 2021. המספר כולל 13.7 מיליון ילדים פליטים ומבקשי מקלט, וכמעט 22.8 מיליון ילדים שנעקרו מבית כתוצאה מסכסוך ואלימות.

המספרים אינם כוללים ילדים שנעקרו בגלל אסונות אקלים וסביבתיים, וגם לא כוללים את אלה שנעקרו ב-2022, או בגלל המלחמה באוקראינה. ארגון הילדים מסר כי מספרי השיא הם "תוצאה ישירה של משברים מדורגים - כולל סכסוכים חריפים ומתמשכים כמו באפגניסטן, ושבריריות במדינות כמו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו או תימן".

מנכ"לית הארגון קת'רין ראסל אמרה: "אני מקווה שהמספר המדאיג הזה יגרום לממשלות למנוע מלכתחילה את עקירתם של ילדים - וכאשר הם נעקרו, להבטיח את הגישה שלהם לחינוך, הגנה ושירותים קריטיים אחרים שתומכים בהם. רווחה והתפתחות בהווה ובעתיד".

יוניצ'ף מסרה שאוכלוסיית הפליטים העולמית יותר מהכפילה את עצמה בעשור האחרון, כאשר ילדים מהווים כמעט מחצית. יותר משליש מהילדים העקורים נמצאים באפריקה שמדרום לסהרה 3.9 מיליון - 36%, רבע מיליון באירופה, במרכז אסיה 2.6 מיליון - 25%. ו-13% - 1.4 מיליון במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

ילדים שנאלצו לעזוב את בתיהם עומדים בפני סיכונים רציניים לרווחה ולבטיחות, מסרה יוניצ'ף, מאות אלפי ילדים ללא ליווי או מופרדים ממשפחתם חשופים לסחר, ניצול, אלימות והתעללות. מתוך קורבנות סחר בבני אדם שזוהו ברחבי העולם, ילדים מהווים 34%.

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד