י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרשת ויקיליקס

ממשלת בריטניה אישרה את בקשת ההסגרה של ג'וליאן אסאנג'

שרת הפנים הבריטית, פריטי פאטל, חתמה ביום שישי על צו המאשר את הסגרתו של ג'וליאן אסאנג' לארצות הברית. הוא מבוקש בארצות הברית בשל 18 אישומים פליליים, כולל הפרת חוק ריגול. ארגון וויקיליקס הגיב כי אסאנג' "לא עשה שום דבר רע" ו"נענש על ביצוע עבודתו", וציין כי על ההחלטה תוגש ערעור

ממשלת בריטניה אישרה את בקשת ההסגרה של ג'וליאן אסאנג'
ג'וליאן אסאנג' צילום: צילום מסך סקיי ניוז

שרת הפנים הבריטית חתמה על צו המאשר את הסגרתו של ג'וליאן אסאנג' לארה"ב. "ב-17 ביוני לאחר בחינת בית משפט השלום, הורנו להסגרתו של מר ג'וליאן אסאנג' לארה"ב. למר אסאנג' יש את הזכות הרגילה של 14 יום לערער", נכתב בהצהרה של משרד הפנים.

ויקיליקס, הארגון שהקים אסאנג', הגיב בציוץ כי אישור ההסגרה הוא "יום אפל לחופש העיתונות ולדמוקרטיה הבריטית". ויקיליקס התעקש שאסאנג' "לא עשה שום דבר רע" וכי הוא "נענש על ביצוע עבודתו", וציין כי על ההחלטה תוגש ערעור. אסאנג' מבוקש בארצות הברית בשל 18 אישומים פליליים, כולל הפרת חוק ריגול.

הארגון תקף את שרת הפנים הבריטית ואמר: "זה היה בכוחה של פריטי פאטל לעשות את הדבר הנכון. במקום זאת היא תיזכר לנצח כשותפה של ארצות הברית באג'נדה שלה להפוך את העיתונות החוקרת למפעל פלילי".

ארה"ב ביקשה מהרשויות הבריטיות להסגיר את אסאנג' כדי שיוכל לעמוד לדין על אלפי מסמכים דיפלומטיים סודיים וקבצים צבאיים שפרסם באינטרנט ב-2010. הוא עומד בפני 17 אישומים של ריגול ואישום אחד של שימוש לרעה במחשב.

תובעים אמריקאים טוענים שאסאנג' עזר שלא כדין למנתח המודיעין של צבא ארה"ב, צ'לסי מאנינג, לגנוב את המסמכים המסווגים שפורסמו מאוחר יותר, תוך סיכון חיים. אסאנג' מכחיש כל עבירה. תומכיו טוענים שהתיק נגדו הוא ממניעים פוליטיים. הם טוענים שהוא פעל כעיתונאי וככזה הוא זכאי לחופש הביטוי על פרסום מסמכים שחשפו התנהגות בלתי הולמת של צבא ארה"ב במהלך מלחמות עיראק ואפגניסטן.

ב-11 באפריל 2019, לאחר שבע שנים שבהן קיבל מחסה בשגרירות אקוודור בלונדון, הוסרה חסינותו, ואסאנג' נעצר בידי משטרת בריטניה, מאז הוא ניסה למנוע את הסגרתו לארה"ב, אך ביום שישי האחרון, בריטניה הודיעה כי הוא תסגיר אותו לארה"ב.

וויקיליקס בריטניה ארה"ב הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד