כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ראש אכ"א למפקדים: התייצבו לצד החיילים החרדים

באגרת לכלל קציני צה"ל הבטיחה האלוף אורנה ברביבאי: "נבטיח טיפול מלא בתופעת תקיפת החיילים החרדים" • דורשת: "שוחחו אתם ודווחו לגורמי האכיפה על אירועים חריגים"

צילום: בועז לב ארי
צילום: בועז לב ארי

על רקע מקרי התקיפה של חיילים חרדים בתקופה האחרונה, ובמקביל להכנות להרחבת היקף גיוס החרדים, הפיצה ראש אכ"א בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, אגרת מיוחדת לכלל קציני הצבא, בצירוף ההבטחה: "פנינו לגורמי החוק כדי להבטיח טיפול מלא בתופעה".

"האתגרים הבטחוניים המורכבים והצרכים המבצעיים בהווה ובעתיד הנראה לעין, מחייבים את מימושו של גיוס נרחב ככל הניתן לצה"ל, תוך מיצוי יתרוננו האיכותי למול יריבינו – זה הטמון בגורם האנושי", כתבה ברביבאי.

"צה"ל פועל מיום הקמתו לשילוב מגוון משרתים מכל שדרות החברה הישראלית. כחלק בלתי-נפרד של מימוש תפישה זאת, התגייסו לצה"ל בשנים האחרונות אלפי חרדים אשר השתלבו במסלולים שונים ומבצעים שירות משמעותי. שילוב המגזר החרדי בצה"ל מהווה צעד נוסף בדרך ליצירת שוויון בחובת השירות".

"כיום, משרתים בצה"ל 3,000 חרדים שהתנדבו לשירות במסלולי לחימה, במסלולים טכנולוגיים ובמסלולים נוספים, בכלל זרועות הצבא, בין היתר גם ביחידותיכם. אנו ממשיכים במאמצים ליצור מסלולי שירות ייעודיים שיאפשרו מיצוי כישוריהם בצה"ל ועם שחרורם יתרמו ליכולתם להשתלב בשוק העבודה ולהשפיע על חוסנה של המדינה".

"בעת האחרונה אנו עדים, למרבה הצער, לתופעה המדאיגה של תקיפות חיילים חרדים. תופעה זו באה לידי ביטוי, בין היתר, בדיווחים על פגיעות בגוף ובנפש".

"צה"ל מוקיע ומגנה מכל וכל התנהלות אלימה כלפי משרתיו. כל הפוגע במשרתים החרדים בצה"ל פוגע בערך השירות ובצה"ל כולו. במטרה למגר תופעה זו, יזמנו פנייה למשטרת ישראל ולגורמי החוק מתוך כוונה להבטיח כי כל פגיעה שכזו תטופל מיידית ובמלוא חומרת הדין".

"משקל חשוב במיוחד נתון למעורבות שלכם, המפקדים, בתמיכת החיילים, בעידודם ובגילוי התחשבות בנסיבות המיוחדות המאפיינות את שירותם ובצרכיהם הייחודיים. עלינו, כמפקדים, למצוא את הדרך הנכונה להעביר לחיילינו מסר חד-משמעי של התייצבות איתנה לצדם, המבוססת על הכרה בחשיבות התנדבותם לצה"ל. שוחחו עם החיילים, היום יותר מתמיד, והקפידו לדווח לגורמי האכיפה על אירועים חריגים".

"בימים בהם אנו נערכים להמשך הרחבת היקף החרדים בצה"ל, מתעצמת מחויבותנו להעמיד לרשותם סביבת שירות מותאמת המאפשרת להם שירות משמעותי ומכבד כפי שמתאפשר לכלל המשרתים והמשרתות בצה"ל".
חיילים חרדים תקיפה ברביבאי אגרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד